Gazdaság

Az államtitkár szerint is egyre gyakrabban vesznek olcsóbb, de rosszabb minőségű termékeket a magyarok

rtl.hurtl.hu

2024. május 8. 16:42

Lényegesen ugyan nem változott az érdeklődés a prémium márkák iránt, de a középső és alsó szegmens között eltolódtak a hangsúlyok. 

Előtérbe kerültek az olcsó, sok esetben alacsonyabb minőséget képviselő termékek Magyarországon – mondta Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára az agrarszektor.hu-nak.

Lényegesen ugyan nem változott az érdeklődés a prémium márkák iránt, de a középső és alsó szegmens között eltolódtak a hangsúlyok. „Az átlagos márkatermékek számára kedvezőtlen folyamat nem tekinthető véglegesnek, hiszen ahogy egy kutatásunk is mutatta, nem az ár, hanem az ár-érték arány a fontos a fogyasztók számára” – fogalmazott.

A politikus szerint az árképzés miatt a saját márkás termékek iránti igény is nőtt, a zöldség-gyümölcs, a tejtermék és a hús-húskészítmények pedig olyan kategóriák, ahol a fogyasztók tudatosan keresik a hazait. 

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2023-as II. félévi reprezentatív kutatása szerint a legfontosabb szempontok élelmiszer vásárlásnál a fogyasztó számára 

  1. a minőség, 
  2. a biztonságosság, 
  3. a jó ár-érték arány, 
  4. a megbízható eredet,
  5. és gyártó/márka.

A TOP 5-be ugyan még nem fért bele, de egyre hangsúlyosabb érv a vásárlásnál az egészséges étrendbe illeszthetőség is, ami nemcsak a fenntarthatósági trendek szempontjából jó hír, de a tudatos fogyasztó megjelenését is mutatja.

Az élelmiszer-kiskereskedelemben 2022 júniusában kezdődő volumencsökkenés 2023 őszére megállt, és év végétől növekedésnek indult Magyarországon.

Nyitókép: Illusztráció – Fotó: Nagy Zoltán/MTI

#Gazdaság#márka#minőség#infláció#agrárminisztérium#vásárlás

Címlapról ajánljuk