Az államtitkár szerint is egyre gyakrabban vesznek olcsóbb, de rosszabb minőségű termékeket a magyarok
2024. május 8. 16:42
Lényegesen ugyan nem változott az érdeklődés a prémium márkák iránt, de a középső és alsó szegmens között eltolódtak a hangsúlyok.
Előtérbe kerültek az olcsó, sok esetben alacsonyabb minőséget képviselő termékek Magyarországon – mondta Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára az agrarszektor.hu-nak.
Lényegesen ugyan nem változott az érdeklődés a prémium márkák iránt, de a középső és alsó szegmens között eltolódtak a hangsúlyok. „Az átlagos márkatermékek számára kedvezőtlen folyamat nem tekinthető véglegesnek, hiszen ahogy egy kutatásunk is mutatta, nem az ár, hanem az ár-érték arány a fontos a fogyasztók számára” – fogalmazott.
A politikus szerint az árképzés miatt a saját márkás termékek iránti igény is nőtt, a zöldség-gyümölcs, a tejtermék és a hús-húskészítmények pedig olyan kategóriák, ahol a fogyasztók tudatosan keresik a hazait.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2023-as II. félévi reprezentatív kutatása szerint a legfontosabb szempontok élelmiszer vásárlásnál a fogyasztó számára
- a minőség,
- a biztonságosság,
- a jó ár-érték arány,
- a megbízható eredet,
- és gyártó/márka.
A TOP 5-be ugyan még nem fért bele, de egyre hangsúlyosabb érv a vásárlásnál az egészséges étrendbe illeszthetőség is, ami nemcsak a fenntarthatósági trendek szempontjából jó hír, de a tudatos fogyasztó megjelenését is mutatja.
Az élelmiszer-kiskereskedelemben 2022 júniusában kezdődő volumencsökkenés 2023 őszére megállt, és év végétől növekedésnek indult Magyarországon.
Nyitókép: Illusztráció – Fotó: Nagy Zoltán/MTI