Lázár János tárcája szerint „fikció”, hogy vasúti mellékvonalak bezárására készülnek
2024. április 12. 14:14
Az egyik szaklap korábban arról írt, hogy nyolc mellékvonalat szüntethetnek meg a választások után.
Nyolc mellékvonal jövője vált kérdésessé, a szaktárca a vonat helyett a Volán autóbuszaival oldaná meg a közlekedést – írta az iho.hu egy MÁV-Start-os belső levélre hivatkozva.
A szakportál szerint a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium intézkedési tervet kért az „egyre súlyosbodó mellékvonali dízelmotorvonat-hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt”, ezért április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tartanak nyolc vasúti mellékvonalon. A portál szerint a választások után zárnák be a mellékvonalakat.
„Miniszter úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0)” – áll a levélben.
Az alábbi vonalakról van szó:
- 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
- 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
- 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
- 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
- 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
- 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
- 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki) – itt meg tavaly nyáron volt pályafelújítás
- 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)
Az Építési és Közlekedési Minisztérium az rtl.hu megkeresésére azt közölte: „Nem tudjuk, hogy az elfogott ál- vagy valódi levél a vasúti mellékvonalak utasszámlálásáról milyen miniszterre hivatkozik, egyet azonban tudunk: biztosan nem Lázár Jánosra. Az építési és közlekedési miniszter ugyanis egyetlen újabb mellékvonal esetében sem döntött módváltásról vagy bezárásról, ilyen feladat előkészítésére nem utasította a vasúttársaságot, így a cikkben említett 8 mellékvonallal kapcsolatban sem kezdődhetett ilyen munka, illetve célzott utasszámlálás. A levél valakinek az írói munkássága részét képezheti: fikció.”
Az iho.hu megkeresésére a MÁV azt közölte, hogy „Nem nyolc, hanem egyetlen újabb mellékvonal esetében sincs döntés módváltásról vagy bezárásról, ilyen döntés előkészítése nem zajlik a vasúttársaságnál”.
Nyitókép: Lehotka László/MTI