Be kell fizetnie a Ryanairnek a 300 milliós fogyasztóvédelmi bírságot
2023. április 5. 19:13
Nem kapott azonnali jogvédelmet a cég. A budapesti kormányhivatal tavaly júniusban indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárást, mert a légitársaság a kormány által kivetett extraprofitadót az utasokra hárította.
A Fővárosi Törvényszéket követően a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította a Ryanair azonnali jogvédelem iránti kérelmét, így a fogyasztók megtévesztése miatt kiszabott 300 millió forintos bírságot a légitársaságnak meg kell fizetnie – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) csütörtökön.
A budapesti kormányhivatal tavaly júniusban indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárást, mert a légitársaság a kormány által kivetett extraprofitadót az utasokra hárította.
A fogyasztóvédelmi hatóság azt állapította meg, hogy a Ryanair jogsértést követett el, mert „tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat”, ezért 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a légitársaságra.
Az ír székhelyű vállalat a büntetésre reagálva nyáron azt közölte, hogy az európai uniós szabályok szerint a légitársaságok szabadon dönthetnek arról, hogy milyen áron adják a repülőjegyeket az Európai Unión belül közlekedő járataikra, „a nemzeti kormányok, vagy fogyasztóvédelmi hatóságaik beavatkozásától mentesen”.
A Ryanair hozzátette:
ha szükséges, készek az ügyben egészen EU-s bíróságokra is fellebbezni az ügyben.
A különadó megjelenésekor a légitársaság vezetője idiótának nevezte a magyar kormány tagjait és Nagy Mártont is, a cégvezér szerint a gazdasági miniszter és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter például olyanok, mint Dumb és Dumber.
Nyitókép: Julien Warnand/MTI/EPA