November közepe óta jobban érdekli a magyarokat a karácsony, mint az infláció
2022. december 27. 14:28
Legalábbis a Google adatai ezt mutatják.
Elmúlt a karácsony, amely során a rekordmagas infláció mellett is bőven költöttek a magyarok ételre és ajándékokra. A Házon kívül riportjából például az derült ki, hogy az ünnepek során különösen megmutatták magukat a vagyoni különbségek, azonban valamennyire mindenki adni akart a karácsonyra.
Megnéztük a Google analitikai platformján is, hogy mit mutat arról, mennyire foglalkoztak a magyarok az inflációval karácsony idején. Azt mértük össze, hogy három kifejezés közül melyek voltak a legnépszerűbbek, melyikre kerestek rá legtöbbször a magyarok az utóbbi időszakban: a „karácsony”, az infláció, és a „forint árfolyam” játszottak.
Kiderül, hogy nagyjából november közepe óta fokozatosan emelkedett azok száma, akik a karácsonyra kerestek rá: november 17 után csak egy nap, december 6-án történt meg az, hogy a forint árfolyama jobban érdekelte a magyarokat, mint a közelgő ünnepek. Három hónapos átlagban azonban még így is magasabb volt az érdeklődés az árfolyam, mint a karácsony iránt. Az „infláció” keresőszóra viszont folyamatosan alacsony találatszámot mutatott a Google.
Egy kicsit tágabb, éves kitekintésben az is kiderül, hogy az orosz-ukrán háború kezdete körüli napok-hetek óta úgy megugrott az árfolyam iránti érdeklődésünk, mint korábban még sosem.
Nyitókép: Pixabay