2024. március 20. 11:22
Magyarország majdnem egész Európát lehagyja közösségimédia-használatban, a magyarok 81 százaléka nézegeti ezeket az oldalakat.
Dánia és Ciprus után Magyarországon használják a legtöbben a közösségi médiát az Európai Unióban – derül ki az Eurostat friss összesítéséből, ismertette a hvg.hu.
Az uniós statisztikai hivatal szerint 2023-ban az európai polgárok 59 százaléka használta az olyan közösségi platformokat, mint amilyen a Facebook, az Instagram, a TikTok vagy a Twitter utódja, az X. A legaktívabbak a dánok, náluk tízből kilencen használják, a lista második helyén pedig Ciprus áll, ahol ez az arány 83 százalék. Hogy érdemes-e büszkének lenni rá vagy sem, de az adatok szerint
Magyarország dobogós a közösségi média használata terén. A magyarok 81 százaléka nézegeti ezeket az oldalakat, amivel a harmadik helyen áll az egész EU-t tekintve.
Ami a régiókat illeti, nálunk leginkább Budapesten és Pest megyében használják az emberek, a fővárosban az emberek 86 százaléka aktív az oldalakon. Mint írják, nyolcvan százalék alatt csak az uniós szinten is a legkevésbé fejlett régiók közé tartozó területeken, Észak-Alföldön és Észak-Magyarországon volt ez az arány. Az adatokból emellett kiderül:
a közösségi média legkevésbé a franciákat érdekli. Franciaországban az embereknek mindössze 44 százaléka nézegeti ezeket az oldalakat, de a németeknél is a lakosság kevesebb, mint fele.
Nyitókép (illusztráció): Pexels.com