2024. március 19. 15:15
Az Európai Unió szerint a korábbi díjszabás nem nyújtott valódi megoldást az adatvédelmi aggályokra.
Tavaly az uniós szabályozás miatt reklámmentességet biztosító előfizetéses modellt vezetett be a Facebook és az Instagram üzemeltetője, a Meta: mint akkor írtuk, havonta négy-ötezer forintért cserébe a cég azt is garantálta, hogy az előfizető adatait nem használja fel hirdetések megjelenítéséhez.
A magas összeg bizonyára keveseknek hozta meg a kedvét ahhoz, hogy fizessenek a közösségi platform reklámmentes használatáért, a Meta versenyjogásza azonban egy keddi brüsszeli rendezvényen bejelentette, hogy felére, havi hat euróra csökkentik az előfizetési díjat, és egy felhasználó minden további fiókjáért egyenként 4 eurót számolnak fel.
Timothy Lamb szerint ez „messze a legalacsonyabb ár, amit egy józan ember kifizetne ilyen minőségű szolgáltatásért”. Hogy milyen minőségű ez a szolgáltatás, arról sokat írtunk: a nagy leállások mellett beszámoltunk arról, hogy elloptak egy százezres taglétszámú ellenzéki Facebook-csoportot, akadálytalanul terjed a platformon egy balesetről szóló álhírrel sokkoló vírus, a Facebook piacterét csalók árasztották el, Mark Zuckerberg pedig az amerikai törvényhozás előtt hárítja a felelősségét amiatt, hogy a közösségi platformokon megjelent tartalmak miatt gyerekek haltak meg, vagy tettek kárt magukban.
A méregdrága előfizetéses modellel az Európai Parlament képviselői sem voltak elégedettek, szerintük ez nem nyújt a felhasználóknak valódi választási lehetőséget arra vonatkozóan, hogyan kezelje a Meta az adataikat. Lamb szerint az új árak „komoly ajánlatnak” minősülnek, de a következő napokban erről az Európai Adatvédelmi Testület is ki fogja fejteni a véleményét – írta a Politico.
Nyitókép: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo