TOP 8 – Ezekért a filmes himnuszokért őrültünk meg tavaly!
2018. január 5. 9:00
Imádjuk a filmzenéket, beszéljünk akár a zeneszerzők score-jairól vagy az ügyesen összeválogatott soundtrackekről. Hihetetlenül sokat képesek hozzátenni egy-egy film hangulatához. Most összegyűjtöttük azt a 8 dalt, ami mindent vitt a mozivásznakon.
Összeszedtük már nektek a legjobb Disney-dalokat, a legfontosabb zeneszerzőket, az előzetesek zene-korszakait, sőt olyan nagy toplistát is csináltunk, ahol A Legjobb Filmzenéket próbáltuk rangsorolni. Most egy picit szűkebbre vesszük a válogatást és egyedül a 2017-es év filmjeire és azok zenéire koncentrálunk.
Volt sok film, amit imádtunk – itt megtaláljátok a listánkat –, jövőre ez a felsorolás még hosszabb lesz, most viszont jöjjön az a top 8 dal, amiért még most is megveszünk!
1. Fleetwood Mac – The Chain (A galaxis őrzői 2.)
James Gunn nagyon érzi, hogy milyen dalokra van szükségünk! Nemcsak A galaxis őrzői filmek közben, de úgy általában az életben. Nálunk már régóta nagy kedvenc a Fleetwood Mac, mostanra viszont olyan magaslatokba jutott az imádatunk a The Chain iránt, hogy egyetlen kívánságunk van csak: mindig ez legyen a saját filmünk betétdala is.
2. Gary Clark Jr. – Come Together (Justice League)
Elsőre azt gondolnánk, hogy egy Beatles számot nem szabad feldolgozni, meg kell hagyni az eredetit és tovább kell folyni a munkában, azonban az elmúlt években sorra kapjuk a zseniális filmes újragondolásokat. Ilyen volt a Kubo és a varászhúrokban a While My Guitar Gently Weeps Regina Spectorral, és ilyen a Come Together Gary Clark Jr-ral is. Igazi dög ez a dal!
3. Johnny Cash – Hurt (Logan)
A Logan az egyik kedvenc képregényfilmünk lett tavaly, hiszen mert szakítani az átlaggal és az elvárttal. Nem gondoltuk volna, hogy Farkas küzdelme ennyire összetörhet bennünket, mégis megtette. Megtette már az előzetesében is. Amit csak jobban elmélyesztett Johnny Cash. A Hurt maga az instant depresszió, de néha ez is kell!
4. The Jon Spencer Blues Explosion – Bellbottoms (Baby Driver)
Egyre több olyan filmet kapunk, amelyek kifejezetten nagy hangsúlyt fektetnek a soundtrackjeikre. A Baby Driver kiemelten ilyen, hiszen az akciójeleneteket konkrétan a dalok ritmusára vágták. Ezek közül is a kedvencünk a Bellbottoms… kipróbáltátok már, milyen is ezt egy kocsiban előadni, pont úgy, mint ahogy Baby (Ansel Elgort) teszi?
5. Led Zeppelin – Immigrant Song (Thor: Ragnarök)
Örök klasszikus. Akárhol és akárhogyan használják fel, mindent visz. Nem kell ezt túlmagyarázni. Patent. A Thorban is!
6. Laura Marling – What He Wrote (Testről és lélekről)
Enyedi Ildikó filmje akár még az Oscar jelöltek közé is bekerülhet (drukkolunk), azonban nemcsak a különleges történetével és hangulatával vett le minket a lábunkról, hanem az egyik nagyon hatásos dalával is. Laura Marling hangja az egyik legfontosabb jelenetben csendül fel, és milyen jó, hogy megteszi.
7. Sia – To Be Human (Wonder Woman)
Mindenkit meglepett, hogy a DC mekkorát robbantott az első női főszereplős mozijával, ráadásul még most is hódít. Egy igazán vagány, a női attribútumokat mégis jól megmutató hősnőről beszélünk, akinek az egyik legfontosabb elve, hogy szeretni kell. Erre csak ráerősített Sia energikus hangja és szövege is.
8. Taylor Swift - I Don’t Wanna Live Forever (A sötét ötven árnyalata)
Lehet, hogy ciki, lehet, hogy nem, de ezt a dalt nem tudjuk nem énekelni, ha meghalljuk. Lírai mozdulatokkal, átszellemülve bármikor képesek vagyunk előadni. És azért valljuk be: A szürke ötven árnyalata-filmeknél nem sok mindent lehet értékelni a meseszép szereplőkön és a zenén kívül. Úgyhogy íme!