A gazdag magyarok már hajóvásárlási tanácsadást is várnak a bankárjaiktól
2024. július 12. 15:10
Új idők, új privátbankári feladatok.
Alapjaiban súlyozódik át a privátbankok vagyonkezelési tevékenysége: az ügyfelek egyre inkább személyre szabott, komplex szolgáltatást várnak el privátbankjuktól, valamint azt, hogy a digitális eszközök egyre komolyabb használatával a szolgáltatások a nap 24 órájában elérhetőek legyenek – idézi a hvg.hu a Blochamps Capital Magyarországon először elkészített felmérését.
Karagich István ügyvezető szerint a privátbankok szolgáltatói oldalán kiemelkedő feladattá vált a folyamatok digitalizálása, az ügyfélkapcsolatok korábban elképzelhetetlennek tartott csatornákra, így például a közösségi média felületeire való átvitele, kommunikációs és fintech alkalmazások, valamint a mesterséges intelligencia bevonása az ügyfélkezelésbe és pénzügyi igényeik kielégítésébe.
Karagich szerint az ügyfelek a személyes kapcsolattartásban hamarosan új, komplexebb szolgáltatásokat várnak a vagyonkezelőiktől. Korábban is volt példa arra, hogy a privátbankok egyes kivételezett ügyfeleknek „financial life style & strategy” jellegű tanácsadást is végeztek, de ez kimerült a vagyonhoz jobban kapcsolható ágazatok szakértőinek, például műtárgy kereskedők vagy adószakértők kapcsolati bevonásában.
Ma azonban hajóvásárlási, adóstrukturálási konzultációban vagy épp külföldi ingatlanbefektetésben is képesnek kell lennie tanácsot adni a privátbankároknak – jelezte a szakértő.
Nyitókép: Getty Images