Belföld

Megjelent Pintér rendelete, így kell egymást értékelniük ősztől az oktatásban dolgozóknak

rtl.hurtl.hu

2024. április 5. 8:30

Megjelent Pintér Sándor belügyminiszter rendelete, mutatjuk, kinek kivel kell jóban lennie.

Pintér Sándor belügyminiszter rendelete megjelent a Magyar Közlönyben, amelyben tisztázódik, hogy hogyan fog zajlani a pedagógusok és az iskolaigazgatók teljesítményértékelése, vette észre a 24.hu. Az értékelés szeptember 1-jétől a tanév végéig tart, és a tanár teljesítményét az igazgató, az igazgatóét pedig az iskola fenntartójának képviselője értékeli.

A pedagógusok 100 pontot kaphatnak az értékelés során, amelyből 8 pont a személyre szabott célok teljesüléséért, és 76 pont az értékelési szempontok alapján adható. Az igazgatók 100 pontból 40-et kaphatnak a személyre szabott célokért, és 60-at az értékelési szempontok szerint. Az értékelésnél kiemelkedőnek számít, aki 80 pontot vagy annál többet ér el, átlagosnak aki 50 pontot, és fejlesztendőnek, akinek teljesítménye 50 pont alatti – írja a lap szemléje.

Az értékelés után a vezető besorolja az értékelendőket a teljesítményük alapján, és dönthet az illetmény-eltérítésről. A rendelet lehetőséget biztosít arra, hogy az igazgató kérje a szülők és a tanulók véleményét az értékelésnél, amit egy elektronikus rendszerben kell rögzíteni.

A rendelet melléklete részletesen rögzíti a teljesítményértékelés szempontjait és pontszámait:

Tanárok

  • Pedagógiai munka minősége, eredményessége (28)
  • Feladatvállalás mennyiségi mutatói (12)
  • Munkavégzés megbízhatósága, határidők betartása (8)
  • Kommunikáció, együttműködés (6)
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás (8)
  • Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás (6)
  • Egyedi intézményi értékelési szempont (8)
  • Három, személyre szabott teljesítménycél (24)

Igazgatók, igazgatóhelyettesek

  • Intézményi feladatellátás eredményessége (10)
  • Erőforrásokkal való gazdálkodás (10)
  • Stratégiai szemlélet (10)
  • Vezetői kommunikáció és irányítás (10)
  • Külső kapcsolatok (10)
  • Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás (5)
  • Fenntartó által meghatározott, az adott intézmény sajátos helyzetét tükröző értékelési szempont (5)
  • Négy, személyre szabott teljesítménycél (40)

A diákok januári tüntetésén is feltűnt Pintér Sándor, igazi nem a valódi Pintér Sándor:

Nyitókép: Kovács Attila / MTI

#Belföld#oktatás#rendelet#pintér sándor