Megjelent Pintér rendelete, így kell egymást értékelniük ősztől az oktatásban dolgozóknak
2024. április 5. 8:30
Megjelent Pintér Sándor belügyminiszter rendelete, mutatjuk, kinek kivel kell jóban lennie.
Pintér Sándor belügyminiszter rendelete megjelent a Magyar Közlönyben, amelyben tisztázódik, hogy hogyan fog zajlani a pedagógusok és az iskolaigazgatók teljesítményértékelése, vette észre a 24.hu. Az értékelés szeptember 1-jétől a tanév végéig tart, és a tanár teljesítményét az igazgató, az igazgatóét pedig az iskola fenntartójának képviselője értékeli.
A pedagógusok 100 pontot kaphatnak az értékelés során, amelyből 8 pont a személyre szabott célok teljesüléséért, és 76 pont az értékelési szempontok alapján adható. Az igazgatók 100 pontból 40-et kaphatnak a személyre szabott célokért, és 60-at az értékelési szempontok szerint. Az értékelésnél kiemelkedőnek számít, aki 80 pontot vagy annál többet ér el, átlagosnak aki 50 pontot, és fejlesztendőnek, akinek teljesítménye 50 pont alatti – írja a lap szemléje.
Az értékelés után a vezető besorolja az értékelendőket a teljesítményük alapján, és dönthet az illetmény-eltérítésről. A rendelet lehetőséget biztosít arra, hogy az igazgató kérje a szülők és a tanulók véleményét az értékelésnél, amit egy elektronikus rendszerben kell rögzíteni.
A rendelet melléklete részletesen rögzíti a teljesítményértékelés szempontjait és pontszámait:
Tanárok
- Pedagógiai munka minősége, eredményessége (28)
- Feladatvállalás mennyiségi mutatói (12)
- Munkavégzés megbízhatósága, határidők betartása (8)
- Kommunikáció, együttműködés (6)
- Tehetséggondozás, felzárkóztatás (8)
- Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás (6)
- Egyedi intézményi értékelési szempont (8)
- Három, személyre szabott teljesítménycél (24)
Igazgatók, igazgatóhelyettesek
- Intézményi feladatellátás eredményessége (10)
- Erőforrásokkal való gazdálkodás (10)
- Stratégiai szemlélet (10)
- Vezetői kommunikáció és irányítás (10)
- Külső kapcsolatok (10)
- Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás (5)
- Fenntartó által meghatározott, az adott intézmény sajátos helyzetét tükröző értékelési szempont (5)
- Négy, személyre szabott teljesítménycél (40)
A diákok januári tüntetésén is feltűnt Pintér Sándor, igazi nem a valódi Pintér Sándor:
Nyitókép: Kovács Attila / MTI