„Anyáddal szórakozzál!” – felháborodott a csaló, mert nem sikerült pénzt lopnia olvasónktól az OTP nevében
2024. február 6. 10:39
Olvasónkat, Gábort nem lehetett átcsűrni a palánkon, ez pedig egyáltalán nem tetszett a telefonos csalónak. Önök is vigyázzanak, mert ismét az OTP nevében próbálnak ismeretlenek pénzt lehúzni!
Sajnos egyre inkább mindennapossá váló telefonbeszélgetésről kapott hangfelvételt az rtl.hu. Egyik olvasónk felvette, ahogy egy telefonos csaló az OTP nevében próbál pénzt lehúzni róla: a felvételből kiderül, hogy a hívott fél rögtön átlátott a csaláson, amellyel az elkövetőt sikerült felettébb kényelmetlen helyzetbe hoznia.
A csaló egy bevett módszerrel próbálkozott: azt hazudta, hogy a bank munkatársa, aki nagy összegű belföldi átutalást észlelt a hívott fél számlájáról. Ilyenkor arra számítanak a csalók, hogy áldozatuk bepánikol, mert azt hiszi, már meg is lopták őt. Az OTP „munkatársa” erre rendszerint felajánlja, hogy visszavonja ezt az utalást: ehhez csak a hívott fél bankszámlájának adataira van szüksége. Nemrég egyik munkatársunk is majdnem ilyen telefonos csalás áldozata lett.
Ajánló: Nem sokon múlt – így nyúlták le csalók majdnem minden megtakarításom
Olvasónktól, Gábortól is így próbálták megszerezni adatait, azonban ő átlátott a szitán. A következő párbeszéd zajlott le:
Csaló: „Visszaigazolását szeretném kérni. Az általam említett utalást ön kezdeményezte? 270 ezer forint.”
Gábor: „Igen, így történt.”
Csaló: „Ön kezdeményezte?!”
Gábor: „Igen!”
Csaló: „Anyáddal szórakozz!”
A hívás a hoppon maradt csalóval ezután rögtön véget is ért. Az efféle átverésekkel érdemes vigyázni, mert elég gyakran bepróbálkoznak velük a bűnözők. Korábban arról írtunk, hogy egy 25 éves budapesti nőnek minden pénzét ellopták a csalók, akik ezután tovább is mentek.
Másik olyan eset is volt, amikor hangfelvétel készült egy félresikerült csalásról, és egy frusztrált csalóról. Amikor egy áldozat nem dőlt be a trükknek, az elkövető trágár szidalmakkal reagált.
A Pénzkérdés is készített videót arról, hogyan védekezzünk az internetes csalások ellen.
Sonjic László, az OTP Bank Informatikai és Bankbiztonsági Igazgatóságának vezető tanácsadója pedig a Reggeliben árulta el, melyek a leggyakoribb online csalási módok, mit tehet az ügyfél ilyen esetekben, és hogyan ne dőljünk be annak sem, ha a csalók a bank alkalmazottjainak adják ki magukat, és telefonon próbálnak megtéveszteni.
Nyitókép: Getty Images