Orbán Viktor nem véletlenül bohóckodik a TikTokon, állítják a szakértők
2023. december 28. 6:46
A miniszterelnök vagy a mögötte álló kommunikációs stáb nagyon is jól tudja, miért fontos a kínai platform. Jól használják.
Orbán Viktor miniszterelnök karácsonyi TikTok-videóban szögezte le, hogy a gyerekei saját lábra álltak, máskor a felületen azzal robbantott, hogy fiatalon mit vállalt pénzért.
A Népszava szakértőket kérdezett meg arról, hogy mit profitál a miniszterelnök ezekből a kevésbé tartalmas kis videókból. A Viktor_a_tiktokon oldalnak már csaknem 120 ezer követője lett, és a bejegyzéseit összesen 2,1 millióan kedvelik. Ezzel a kormányfő magasan vezet minden magyar politikus és párt előtt.
Merkovity Norbert, a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Politológiai Tanszékének tanszékvezető egyetemi docense szerint a TikTok lényegében egy generációs ugrás. „A Facebookon a választók széles tömegei találhatóak meg, a főleg képekkel operáló Instagramot a mai 30-40 éves korosztály futtatta fel, akik már szintén válaszókorba értek, és koruknál fogva aktívabbak is a politikában. A fiatalok viszont mindig keresik azt a lehetőséget, ahol az idősebbek nélkül tudnak megjelenni, ez most éppen a TikTok” – magyarázta.
Lévai Richárd onlinemarketing-specialista is azon a véleményen van, hogy
bárki bármit mond, a megrajzolt Mikulás-sapkában, máskor western hősként parolázó, »lazáskoskodó« Orbán Viktorra igenis van kereslet.
A szakértő úgy látja, hogy noha Orbán Viktor mint karakter nem a TikTok törzsközönségéhez tartozik, de nem is úgy akarja eladni magát. A videóiban annak a határán egyensúlyoz, hogy ő most megjátssza a szerepét, vagy őszinte – öreges vagy fiatalos?
De attól még, hogy idősebb politikusról van szó, ezek a tartalmak jók, illeszkednek az oldal logikájába, és ez a számokon is meglátszik
– tette hozzá.
A Fidesz közismerten erős a közösségi médiában. Három év alatt hatmilliárd forint támogatást kapott ismeretlen forrásból a kormánypárti influenszereket képző és reklámozó Megafon, valamint A kopasz oszt néven működő megafonos tartalomgyártó cége, erről az RTL Híradó korábbi riportjából tudhat meg többet:
Nyitókép: Orbán Viktor TikTokja