Több pénzt költött facebookos hirdetésre a Megafon az uborkaszezonban, mint egy spanyol pártszövetség a választási kampány hajrájában
2023. augusztus 3. 21:18
Vajon mire kell a sok hirdetés? És miből futja nekik?
Harminc nap alatt több mint hetven millió forintot költött el facebookos hirdetésekre a Megafon Központ és a Kommentár Alapítvány, írja a G7. Ez kétmillióval több, mint amennyit a spanyol választási kampány hajrájában a kisebbik baloldali pártszövetség szánt ugyanerre a célra.
A lap összesítéséből kiderül, hogy
- a nagyobbik kormánypárt, a szocialisták 120 milliót;
- a jobboldali – győztes – néppárt 96 milliót;
- a kisebbik baloldali pártszövetség 68 milliót;
- a regionális etnikai pártok összesen 15 millió forintnak megfelelő eurót
költöttek a választási kampány utolsó harminc napján. Még hajmeresztőbbé válik a matek, ha ehhez hozzávesszük, hogy Spanyolország lakossága nagyjából ötven millió, azaz ötször több embert bombáztak hirdetésekkel ugyanannyi pénzből, mint itthon a megafonosok.
A lap azt is kiemeli, hogy volt olyan hete is a választási kampánynak, amikor a két baloldali spanyol kormánypárt csak a Megafon hirdetési pénzeinek mindössze 80 százalékát tudta felmutatni.
Nyitókép: Facebook