Belföld

Több pénzt költött facebookos hirdetésre a Megafon az uborkaszezonban, mint egy spanyol pártszövetség a választási kampány hajrájában

rtl.hurtl.hu

2023. augusztus 3. 21:18

Vajon mire kell a sok hirdetés? És miből futja nekik?

Harminc nap alatt több mint hetven millió forintot költött el facebookos hirdetésekre a Megafon Központ és a Kommentár Alapítvány, írja a G7. Ez kétmillióval több, mint amennyit a spanyol választási kampány hajrájában a kisebbik baloldali pártszövetség szánt ugyanerre a célra.

A lap összesítéséből kiderül, hogy

  • a nagyobbik kormánypárt, a szocialisták 120 milliót;
  • a jobboldali – győztes – néppárt 96 milliót;
  • a kisebbik baloldali pártszövetség 68 milliót;
  • a regionális etnikai pártok összesen 15 millió forintnak megfelelő eurót

költöttek a választási kampány utolsó harminc napján. Még hajmeresztőbbé válik a matek, ha ehhez hozzávesszük, hogy Spanyolország lakossága nagyjából ötven millió, azaz ötször több embert bombáztak hirdetésekkel ugyanannyi pénzből, mint itthon a megafonosok.

A lap azt is kiemeli, hogy volt olyan hete is a választási kampánynak, amikor a két baloldali spanyol kormánypárt csak a Megafon hirdetési pénzeinek mindössze 80 százalékát tudta felmutatni.

Nyitókép: Facebook

#Belföld#megafon#kampány#pénz#hirdetés#spanyolország#facebook