Félmilliót emeltek le egy magyar nő számlájáról a netes csalók, a bank elhallgatta a gyors megoldást
2023. június 16. 7:59
A károsultnak a saját bankja is vonakodott segíteni.
Vírusszerűen terjed az átutalásos banki csalás, a privát, sőt, újabban a céges bankszámlák elleni támadás, pár másodpercen belül akár többször is tízezrekkel károsítják meg a számlatulajdonost, írja a Blikk.
A lappal Linda osztotta meg a kálváriáját, akit közel félmillió forinttól szabadították meg néhány nappal ezelőtt.
Reggel a pékségben akartam fizetni, nem sikerült, le volt tiltva a kártyám. Utána láttam a telefonomon, hogy elértem a napi 15 limitált vásárlásszámot. A sms-eket átböngészve kiderült, hogy hajnalban alig fél óra alatt összesen közel félmilliót emeltek le ismeretlenek a számláról
– kezdi a történetét a károsult.
„3 ezer forinttal kezdték, 50 ezer volt az utolsó összeg. Az sms küldési idejéből látszik, hogy volt, amikor pár másodperc alatt több tranzakciót is lebonyolítottak” – folytatja.
Linda elmondása szerint egyből rohant be az első bankfiókhoz, a kártyáját letiltatta, felvették a jegyzőkönyvet, majd mondták neki, tegyen feljelentést, a bank 90-120 nap alatt kivizsgálja az ügyét. A kerületi kapitányságon közölték vele, aznap ő a harmadik feljelentő, akit átvertek, többnyire amerikai felhasználók szívják le a pénzeket
Linda az MNB oldalán bukkant a PSD2 uniós irányelvre, amely arról szól, hogy legfőbb szempont az ügyfél kártalanítása, mégpedig 24-48 órán belül. másnap a feljelentés birtokában ismét bement a bankba, s az említett MNB-irányelvről érdeklődött, de hiába akarta megtudni, miért tart 90 napig a vizsgálat, miért nem az említett előírás szerint járnak el. A vita végén végül a jegyzőkönyvéhez csatolták az említett MNB-hivatkozást.
Linda pár órával később értesítést kapott arról, hogy visszautalták a csalással leemelt teljes összeget.
Nyitókép (illusztráció): Thomas Trutschel/Photothek via Getty Images