Belföld

Rekordot döntöttek Rogán Antalék: soha nem költöttek ennyi közpénzt brüsszelezésre

rtl.hurtl.hu

2023. február 15. 7:05

Az állami kommunikációs megrendelésekkel két cég szakított nagyot. Tulajdonosuk egy milliárdos, Balásy Gyula.

A 444.hu cikke szerint Rogán Antal minisztériuma az év végén még gyorsan kötött egy 11,8 milliárdos szerződést a kormánypropaganda gyártására és terjesztésére.

Mint írják, 2018 óta monopolhelyzetben van két cég az állami kommunikációs piacon: a New Land Media és a Lounge Design. A tulajdonosuk azonos, Balásy Gyula, akiből a NER sokszoros milliárdost csinált. A két cégen évente több száz milliárd forint folyik át. Rajtuk keresztül hirdethetnek az állami vállalatok, és náluk landolnak Rogánék megrendelései is a propaganda legyártására. 2016 és 2021 között az állami kommunikációt is bonyolító két cég 36 milliárdos haszonra tett szert, ebből osztalékként Balásy összesen 22,5 milliárdot ki is vett. A 2022-es adatok majd a májusi mérlegleadásoknál derülnek ki.

A 444 gyűjtése alapján

  • „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására” már a 37. vállalkozói keretszerződést kötötték.
  • „Az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátására” a 28. megállapodásnál tartanak.

A két feladat 2018 óta közösen fut, és a gyakorlatban leginkább az EU bírálatát jelenti. A portál összesítése szerint 2022 rekordév volt:

44 milliárd forintot szántak erre a célra.

Összesen 197 milliárd forint ment el erre, ebből tervezik meg, gyártatják le és helyezik ki a Brüsszelt támadó plakátokat és újsághirdetéseket, illetve készülnek a Youtube-ot és a Facebookot hirdetésként elárasztó kormányzati videók. Ebben a nagy, látványos kampányok vannak benne, de teljesen külön tétel például a nemzeti konzultációk lebonyolítási költsége. Vagy a nyugdíjasoknak kiküldött reklámújság, ami fantáziadúsan csak Jókor néven fut, és 369 millióba került, míg a 13. havi nyugdíjhoz kiküldött „tájékoztató levél” 443 millióba volt az adófizetőknek, írja a 444.hu.

A közpénzes plakátkampányokról többet is megtudhat az RTL Híradó riportjából:


Nyitókép: Fischer Zoltán / Miniszterelnöki Sajtóiroda / MTI

#Belföld#rogán antal#Nemzeti Kommunikációs Hivatal#Balásy Gyula#propaganda#plakátkampány

Címlapról ajánljuk