Történelmi pillanat: suttyomban átgurult egy troli a Lánchídon a budai oldalra
2023. január 25. 12:41
A Lánchíd az egyetlen olyan nagy Duna-híd Budapesten, amin sosem haladt át kötöttpályás közlekedési eszköz.
A tavaly vásárolt, folyamatosan érkező 48 új trolinak köszönhetően a BKK több fejlesztési lehetőséget is vizsgál a budapesti trolihálózaton. Ez egy hosszú folyamat, az első lépést hétfőn tették meg, írta meg az Én Budapestem.
A Lánchíd az egyetlen olyan nagy Duna-híd Budapesten, amin sosem haladt át kötöttpályás közlekedés, se lóvasút, se vonat, se villamos, se troli.
A lap szerint ahhoz, hogy a Lánchídon keresztül közlekedő új trolijárat lehetőségével foglalkozhasson a BKK, két dologra van szükség:
- Önjáró üzemre képes trolikra. Ugyanis bármerről is érkezik a troli, a hídig vezető utolsó szakaszon, a hídon és Budán csak akkumulátoros üzemben tud közlekedni.
- Elég trolira. Budapesten eddig is üzemeltek már olyan típusú trolik, amik képesek több kilométeren keresztül felsővezeték nélkül, akkumulátorral közlekedni. Több járat (például a 72M, 73, 79, 82 és a 83M) ezt ki is használja. Ahhoz viszont, hogy további búj járatokban, meglévő járatok további hosszabbításában lehessen gondolkodni, több modern trolira volt szükség.
A tesztről Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke is posztolt:
A lap hozzáteszi: Budapest tavaly vásárolt 48 új alacsonypadlós és önjáró üzemre képes 4. generációs Solaris Trollinot, amiből az elsők már hónapok óta szállítják az utasokat, tíz pedig januárban érkezett meg, és a hetekben áll forgalomba.
Nyitókép: Balogh Samu / Facebook