Elfelejtett megállni az Intercity a füzesabonyi állomáson, a leszálló utasok a sínek mellett indultak visszafelé
2022. szeptember 1. 17:07
A MÁV vizsgálatot indított.
Egyik olvasónk számolt be arról az rtl.hu-nak, hogy szerdán csaknem másfél órás késéssel indult el Nyékládházáról a vonata, amivel Füzesabonyig akart eljutni, hogy átszállva Hatvanba utazzon tovább. Elmondása szerint a kalauz arról tájékoztatta az utasokat, hogy a mozdony meghibásodása miatt egy Budapest felé tartó Intercity-járattal kapcsolják össze a vagonokat, ami így 12 kocsival halad majd és meg fog állni Füzesabonyban is.
Az eredetileg 15:43-kor induló vonatunk körülbelül 17:00-kor indult el, ekkor többen is tapsoltak, hogy végre úton vagyunk
– írta le az optimista hangulatot olvasónk.
Ám korai volt az öröm. A vonat ugyanis csak lelassított Füzesabonynál, de nem állt meg az állomáson. Olvasónk szerint ekkor hirtelen eszébe jutott, hogy meghúzza a vészféket, mert sok leszállni készülő utastársán szintén észlelte a meglepetést.
A vonat azonban a levélírónk szerint nagyjából egy kilométerre a perontól megállt a nyílt pályán. Ekkor az utasok egy része úgy döntött, leszáll a vonatról, és állítólag a kalauz is erre biztatta őket, hozzátéve, hogy a vonat hamarosan továbbindul Budapest felé. Ekkor készült mobiltelefonnal az alábbi videó is a nyílt pályán veszteglő Intercityről és a sínek mellett az állomás felé ballagó utasokról.
Az eset kapcsán kérdésekkel fordultunk a MÁV-hoz. Tudni szerettük volna, hogy mi idézte elő a szerdai szituációt, valamint hogy álláspontjuk szerint veszélynek voltak-e kitéve az utasok, akiknek a nyílt pályán kellett visszaballagniuk a peronokhoz.
Az állami vasúttársaság válaszában azt írta, szerda délután járműhiba miatt a Füzesabonyba tartó 5135-ös számú személyvonat nem közlekedett. Ez volt az a vonat, amivel olvasónk is utazott volna. A MÁV szerint a Miskolcról Füzesabonyba utazók gyorsabb eljutása érdekében a forgalomirányítás a következő, Kassáról Budapestre tartó Hernád InterCity füzesabonyi megállításáról rendelkezett.
A vonat azonban nem lassított az állomáson, ezért az utasok meghúzták a vészféket. A szerelvény még Füzesabony állomás területén, de a peronoktól már kb. 300 méterre állt meg.
Ezután több kocsiban az ajtókat kinyitották, és – a MÁV tájékoztatása szerint – a vonatkísérő személyzet többszöri, nyomatékos kérése ellenére, saját felelősségre elkezdtek leszállni a vonatról. Végül a jegyvizsgálók a nagyjából 30 érintett utast biztonságosan visszakísérték a peronhoz. Vagyis a MÁV szerint a kalauzok egyáltalán nem biztatták az utasokat a leszállásra.
Arra a kérdésünkre, hogy miért nem állt meg az Intercity Füzesabonyban, csak annyit tudtunk meg a válaszból, hogy az eset miatt a vasúttársaság vizsgálatot indított.
Az állami céget arról is kérdeztük, hogy milyen gyakoriak a mozdonyok meghibásodásai a hazai vasúti személyszállításban. A válaszlevélben azt írták, a MÁV-START folyamatosan korszerűsíti járműállományát, a fővárosi elővárosi forgalom túlnyomó részét modern FLIRT és KISS motorvonatok alkotják, melyek a távolsági forgalomban is feltűnnek több viszonylaton. Idén tavasszal írt alá a vállalat keretmegállapodást 115 új villamos mozdony beszerzésére. Így a következő években 90 darab két- és 25 darab három áramrendszerű villamos mozdonnyal újulhat meg a vontatójármű állomány.
Nyitókép: rtl.hu