A Vodafone korlátlan internete mégsem volt korlátlan, kompenzálniuk kell a fogyasztókat
2022. augusztus 15. 13:03
Mutatjuk, milyen kompenzációt kapnak az ügyfelek.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait – olvasható a hivatal hétfői közleményében. A cég elismerte a jogsértést, és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket – ezzel 60 millió forintra mérsékelve a rá kirótt bírságot.
A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő (pl. („korlátlan közösségi élmény”) kiegészítő csomagjait.
A reklámok állításaival szemben ugyanis a csomagok valójában nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (pl. a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét.
A Vodafone az eljárás során együttműködött a versenyhivatallal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta a fogyasztók felé. Ennek keretében a cég valamennyi, jelenleg ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Passt tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít.
A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.
A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a GVH Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra, és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A Vodafone fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását a GVH a határidő letelte után részletesen ellenőrzi majd.
Nyitókép: Leon Neal / Getty Images