Belföld

Újabb kerületekben vezethetnek be 30 km/órás sebességkorlátozást

rtl.hurtl.hu

2022. augusztus 4. 9:28

Egy Budapest egészére érvényes forgalomcsillapítási koncepció is készül.

Készül egy Budapest egészére érvényes forgalomcsillapítási koncepció, amelyhez egyelőre a kerületektől gyűjtik be a javaslatokat. Ezeket összegyúrva készülhet el az átfogó stratégia – tudta meg a BKK-tól a Népszava.

 V. Naszályi Márta, az I. kerület polgármestert az önkormányzat határozatban kérte fel a Palota úton június közepén közműépítés miatt bevezetett magasságkorlátozás véglegesítését – gyakorlatilag a turistabuszok budai Várból való kitiltását – célzó javaslat közgyűlési beterjesztésére. Mint kiderült, ehhez nincs szükség önálló indítványra, mivel a Fővárosi Közgyűlés akár már az augusztus végi ülésén tárgyalhatja a védett övezetekről szóló előterjesztést. Ebbe illesztenék be a várba belépő buszok magassági korlátozására vonatkozó passzust.

De lehet, hogy mégis szükség lesz a külön javaslatra. A fővárosi önkormányzat ugyanis azt válaszolta a Népszavának, hogy 

az elmúlt években indított forgalomcsillapítási mintaprojektek tapasztalatait is felhasználva a BKK még idén ősszel elkészíti a vonatkozó átfogó stratégiát.

A konkrét intézkedéseket is tartalmazó előterjesztés idén év végéig kerülhet a Fővárosi Közgyűlés elé”.

Józsefvárosban még idén elkészül ideiglenes elemekkel a Magdolna-, Népszínház- és Csarnoknegyed, valamint a Tisztviselőtelep forgalomcsillapítása és a Századosnegyed tervei, jövőre pedig a Corvin-, Losonci- és Orczynegyed következnek. Az egyik legfontosabb forgalmi változás a 30 km/óra sebességű övezetek kialakítása a főútvonalakon kívül, ezenfelül útszakaszokat zárnának le, illetve egyirányúsítanának, esetenként szűkítenék az útpálya szélességét, írja a lap.

Niedermüller Péter, a VII. kerület DK-s polgármestere a Népszavának azt mondta: a VI., VII. és a VIII. kerület összehangoltan, egységes rendszerben vezetné be a 30 km/órás sebességkorlátozást. De szerinte Soproni Tamás kissé előreszaladt a közléssel. A politikai akarat ugyan megvan és egységes, de az érintett kerületek eltérő adottságai miatt további egyeztetésekre van szükség a szakmai szervezetek bevonásával és még arról sincs döntés, hogy miként érinti ez a kerületben lévő fővárosi kezelésű utakat.

Nyitókép: Mónus Márton / MTI

#Belföld#budapest#sebességkorlátozás#terézváros#erzsébetváros