Kiderült, mennyi pénzt költött a kormány az érvénytelen „gyermekvédelmi” népszavazásra
2022. május 6. 19:58
Többet, mint amennyi állami támogatást az ellenzék összesen kapott a kampányra.
Közzétette az Állami Számvevőszék, hogy mennyiért hirdette a kormány a gyermekvédelminek nevezett népszavazást, szúrta ki a K-Monitor. A civil szervezet összeszámolta az összegeket, amikkel a nyomtatott és az elektronikus sajtóban hirdették a voksolást.
Arra jutottak, hogy az érvénytelenül végződő népszavazásra a kormány 3,7 milliárd forint adófizetői pénzt költött el.
Ezek a pénzek legnagyobb arányban a Magyar Nemzetet és az összes megyei napilapot is kiadó Mediaworks termékeinél jelentek meg. Ők a pénz 70 százalékát kapták meg.
A K-Monitor emlékeztet: ez az összeg „önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét. Ehhez jönnek a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a Youtube.”
Szerintük a népszavazási kampány összköltsége a tíz milliárd forintot is meghaladhatja.
Hozzáteszik: „a pontos összeget akkor fogjuk megtudni, ha a Kabinetiroda közzéteszi az erről szóló szerződését, amit a haveri kommunikációs céggel (New Land) kötött, akik szintén szépen kereshettek ezzel a médiacégeknek kifizetett összeg fölött.”
Népszavazási hirdetést a kormányon kívül csak az Amnesty International és a Háttér Társaság adott fel, akik érvénytelen szavazásra buzdítottak. A két szervezet összesen 3,3 millió forintot költött el a Népszava és a 444 felületein. A kormány kampánya a sajtóban tehát mintegy 1100-szoros fölényben volt a civilekéhez képest.
Az RTL Híradó a választások után is beszámolt róla: érvénytelen lett a kormány által kezdeményezett, gyermekvédelminek mondott népszavazás. Az érvénytelen szavazásra buzdító civil szervezetek szerint ez azt jelenti, hogy az emberek nem vevők a kormány szerintük gyűlöletkeltő, homofób kampányára. A tíz legviccesebb érvénytelen szavazólapot ebben a cikkben gyűjtöttük össze.