„Ne maradjon otthon!” – Győrfi Pál rózsaszín rövidgatyában reklámoz egy utazási irodát
2022. május 3. 16:24
Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője a kormány járványügyi tájékoztató hirdetései után egy kereskedelmi hirdetésben mond ellent korábbi önmagának.
Az elmúlt napokban ismét megjelent az utak mentén olyan órásplakát, amin Győrfi Pál szerepel. Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője, PR-szakember legutóbb 2021 novemberében szerepelt óriásplakátokon az ország minden pontján, a szóvivő akkor a koronavírus elleni védőoltás fontosságára hívta fel a figyelmet.
A mostani plakát nem a Magyar Kormány megbízásából készült, Győrfi Pál egy utazási irodát reklámoz. Az országszerte jól ismert szóvivő egy napsütötte pálmafás tengerparton áll (vagy legalábbis napsütötte pálmafás tengerparti háttérre van montázsolva), zakót, inget, nyakkendőt, valamint – reklámon belüli termékmegjelenítésként – egy Heavy Tools márkájú magentaszínű rövidnadrágot visel.
Győrfitől balra a plakát szövege:
Nyáron már NE maradjon otthon! Foglaljon most!
A Kartago Tours hirdetésének szlogenje egyértelműen a 2020-as járványügyi kormánykommunikációra utal az első hullám elejéről. Akkor a kormány tájékoztató videójában Győrfi Pál azzal fordult az idősekhez, hogy
Maradjanak otthon!
mert a koronavírus gyorsan terjed és az idősekre a legveszélyesebb.
Az utazási iroda plakátján Győrfi kamera felé mutató gesztusa pedig a tavaly novmeberi kormányzati plakátokat idézi („Kérje ön is az oltást!”):
Győrfi Pál volt egyébként az elmúlt két évben a járványügyi kormánykommunikáció egyik fő arca, szinte a csapból is ő folyt, sok paródiavideót ihletett állandó szereplése, mint ez a válogatás is mutatja:
A plakáttal kapcsolatban megkerestük Győrfi Pált, aki emailben válaszolt kérdéseinkre.
A nyári utazás, kikapcsolódás lehetőségét tartalmazó reklámban való szereplésre vonatkozó személyes felkérést örömmel vállaltam. A járvány első hullámának idején a „Maradjanak otthon!” üzenetre volt szükség, ma már azonban az eredményes járványkezelés és a vírus visszahúzódása miatt eljött az idő a testi-lelki kikapcsolódásra. Az utazási iroda reklámja ezt a derűs üzenetet hordozza, meggyőződésem, hogy az elmúlt időszak megpróbáltatásai után a nyári kikapcsolódás (amennyiben felelősségteljesen, egészségünkre ügyelve tesszük) a testi-lelki egészséget szolgálja. Ráadásul az utazási iroda a mentődolgozóknak kedvezményt is biztosít.
Hajducsi Tamás, a Kartago Tours marketing igazgatója válaszlevelében azt írta, hogy a 2022-as nyári kampányunk arca Győrfi Pál, akivel minden megjelenést egyeztettek. „A hirdetés szlogenje sem véletlen, mivel túl vagyunk a COVID járvány nehéz időszakain és végre szabadon lehet utazni.” A reklámkampány alapja az alábbi 25 másodperces videó, ami Egyiptomban készült:
Győrfi korábban is buzdított már a nyári örömök élvezetére: 2020 nyarán, a koronavírus-járvány első hullámának végén a budapesti Aquaworld Resort élményfürdő reklámvideójában szerepelt családjával együtt:
A fenti, két évvel ezelőtt készült videóban Győrfi azt mondja, hogy
Én voltam, aki talán legtöbbször mondta el, hogy maradjanak otthon. (...) Most azonban én vagyok az, aki az mondom, hogy óvatosan, a biztonsági szabályok betartásával ki lehet mozdulni.
Szakértők nemrég arra figyelmeztettek, hogy ősszel újabb járványhullám jöhet Magyarországon, és biztos kell majd a negyedik oltás is, mivel a hatodik hullámra csak alig 2 millió magyarnak lehet majd védettsége a koronavírus ellen.
Nyitókép: Nagy Attila Károly / rtl.hu