Belföld

Néhány héttel a választás előtt eldöntenék, ki adja el a következő három évben az MTVA reklámfelületeit

rtl.hurtl.hu

2022. február 15. 13:28

Az MTVA évi legalább nettó 2,3 milliárd forint bevételt vár el a szolgáltatásból.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) nyílt közbeszerzést írt ki a közmédia reklámfelületeinek értékesítésére 2023. január 1-től kezdődően – írta a hvg.hu a Közbeszerzési Értesítő alapján

A szerződést 36 hónapra kötnék, a jelentkezési határidő március 11-e. A feladat az MTVA kezelésében álló 

  • összes tévé- és rádiócsatornára, 
  • az online portálok hirdetési felületeire, 
  • valamint a közösségi médiás oldalakon elhelyezett reklámokra vonatkozik, 

de az MTVA fenntartja a jogot, hogy a felületek 30 százalékát közvetlenül maga értékesítse.

A tender kiköti, hogy az MTVA évi legalább nettó 2,3 milliárd forint bevételt vár el a szolgáltatásból az ügynökségi és egyéb kedvezmények levonása után. 

A közmédia 2020-as pénzügyi jelentése szerint a teljes reklámbevétel abban az évben 4,3 milliárd forint, 2019-ben pedig 5 milliárd forint volt.

Ez eltörpül a teljes összeghez képest, amiből a közmédia évente gazdálkodhat – ez 2020-ban például valamivel több mint 101 milliárd forintra rúgott. 

A mostani közbeszerzés szerint a hirdetésértékesítési feladatokon kívül a nyertes feladata lesz az értékesítési stratégia kidolgozása, az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a politikai reklámok kezelése, a szponzorációs együttműködések lebonyolítása és a rádióreklámok gyártása is. 

Az MTVA legutóbb 2019-ben írt ki közbeszerzést ezekre a feladatokra, az akkor meghívásos tenderre egyedül a Mészáros Lőrinchez és Vida Józsefhez köthető Atmedia értékesítőházhoz tartozó Media Services Companyt (MSC) hívták meg (az MSC azóta teljesen beolvadt az Atmediába). 

Nyitókép: Zih Zsolt/MTVA

#Belföld#mtva#reklámfelület#pályázat#tender#reklám