Néhány héttel a választás előtt eldöntenék, ki adja el a következő három évben az MTVA reklámfelületeit
2022. február 15. 13:28
Az MTVA évi legalább nettó 2,3 milliárd forint bevételt vár el a szolgáltatásból.
A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) nyílt közbeszerzést írt ki a közmédia reklámfelületeinek értékesítésére 2023. január 1-től kezdődően – írta a hvg.hu a Közbeszerzési Értesítő alapján.
A szerződést 36 hónapra kötnék, a jelentkezési határidő március 11-e. A feladat az MTVA kezelésében álló
- összes tévé- és rádiócsatornára,
- az online portálok hirdetési felületeire,
- valamint a közösségi médiás oldalakon elhelyezett reklámokra vonatkozik,
de az MTVA fenntartja a jogot, hogy a felületek 30 százalékát közvetlenül maga értékesítse.
A tender kiköti, hogy az MTVA évi legalább nettó 2,3 milliárd forint bevételt vár el a szolgáltatásból az ügynökségi és egyéb kedvezmények levonása után.
A közmédia 2020-as pénzügyi jelentése szerint a teljes reklámbevétel abban az évben 4,3 milliárd forint, 2019-ben pedig 5 milliárd forint volt.
Ez eltörpül a teljes összeghez képest, amiből a közmédia évente gazdálkodhat – ez 2020-ban például valamivel több mint 101 milliárd forintra rúgott.
A mostani közbeszerzés szerint a hirdetésértékesítési feladatokon kívül a nyertes feladata lesz az értékesítési stratégia kidolgozása, az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a politikai reklámok kezelése, a szponzorációs együttműködések lebonyolítása és a rádióreklámok gyártása is.
Az MTVA legutóbb 2019-ben írt ki közbeszerzést ezekre a feladatokra, az akkor meghívásos tenderre egyedül a Mészáros Lőrinchez és Vida Józsefhez köthető Atmedia értékesítőházhoz tartozó Media Services Companyt (MSC) hívták meg (az MSC azóta teljesen beolvadt az Atmediába).
Nyitókép: Zih Zsolt/MTVA