Milyen évet zárt az RTL? Stratégiai befektetések és digitális növekedés 2024-ben
2025. március 20. 16:12
Az RTL Magyarország 2024-ben rekord befektetésekkel növelte bevételeit, erősítette TV-piaci pozícióját és az RTL+ streaming sikereket ért el.
Erős pénzügyi eredmények és beruházások
Az RTL Magyarország* tavaly 10,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el, a hosszútávú stratégiai befektetésekkel pénzügyi eredménye a várakozásoknak megfelelően negatívba fordult. A beruházásoknak köszönhetően megemelkedett az RTL+ előfizetőinek száma, a lineáris televíziós piacon pedig nőtt az RTL csatornáinak együttes átlagos közönségaránya a legfontosabb célcsoportban.
A magyar televíziós reklámpiac 2024-ben becslések szerint 9,9 százalékkal nőtt, amit az RTL Magyarország ezzel az eredménnyel túlteljesített.
Az RTL Magyarország teljes árbevétele 10,4 százalékkal, 138 millió euróra emelkedett (2023: 125 millió euró), míg A vállalat kamatok és adózás előtti eredménye (EBITA) mínusz 8 millió euróra csökkent (2023: 6 millió euró). a magasabb műsorköltségek és a streaming szolgáltatás bevezetésével kapcsolatos veszteségek miatt. Ez az eredmény tükrözi az RTL Magyarország jelenlegi beruházási fázisát, amelynek célja az új streaming szolgáltatás kiépítése és az üzleti modell átalakítása.
A televíziós piaci teljesítmény javulása
Az RTL Magyarország 2024-ben a lineáris televíziós piacon tovább erősítette a pozícióját:
főműsoridőben növelte az együttes átlagos közönségarányát 30,1 százalékra a 2023-as 28,4 százalékhoz képest a 18–49-es célcsoportban.
Mindez a műsorrend sikeres átalakításának, illetve új és népszerű formátumok bemutatásának is köszönhetőek. A 12 lineáris tévécsatornával rendelkező RTL Magyarország és a 14 csatornát üzemeltető TV2 Csoport közti különbség 2024-re 0,1 százalékpontra csökkent.
Az RTL+ előretörése
Az RTL Magyarország streaming szolgáltatása, az RTL+, erős teljesítményt nyújtott 2024-ben, amelyhez jelentősen hozzájárultak a UEFA Bajnokok Ligája mérkőzései, növelve az előfizetői bázist és az elköteleződést a platformon. Az előző évhez képest a streamelt órák száma 13%-kal emelkedett.
„Azért hajtunk végre jelentős beruházásokat, hogy az RTL Magyarország jövőálló legyen, és az ország legfejlettebb digitális médiavállalatává váljon.
Vezetői nyilatkozatok a jövőről
Az RTL+ bővítése egyértelmű bizonyítéka ennek az elkötelezettségnek, az RTL Magyarország az elvárásainknak megfelelően fejlődik.
Folytatjuk a tartalomba és a sportjogokba történő beruházásokat, és keressük a további növekedési lehetőségeket
- mondta a 2024-es pénzügyi eredmények kapcsán Elmar Heggen, az RTL Csoport vezérigazgató-helyettese és operatív igazgatója.
Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a pénzügyi eredmények kapcsán hangsúlyozta:
A stratégiai beruházások az RTL Magyarország további növekedését szolgálják, és már most éreztetik hatásukat
Ezen kívül az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzések fantasztikus eredményeket hoznak, az RTL+ növekedési pályára állt. Az RTL Magyarország hosszútávú stratégiai célja, hogy a lineáris üzletág hatékony üzleti modellben továbbra is stabilan teljesítsen, és a folyamatos innovációval és stratégiai befektetésekkel ne csak a lineáris, hanem a nemlineáris piacon is vezető szerepet töltsünk be Magyarországon - zárta közleményét az RTL Magyarország.