Vállalati hírek

Kiugróan magas, 19,8%-os főműsoridős közönségaránnyal nyerte meg az októbert az RTL

rtl.hurtl.hu

2024. november 7. 9:44

Októberben hármas győzelmet aratott az RTL Magyarország főműsoridőben. Mutatjuk a nézettségi számokat!

Az RTL főcsatorna által elért kiemelkedően magas, 19,8%-os közönségarány (L-SHR%) nagyon ritka a magyar televíziós piacon: az elmúlt hét évben négy alkalommal fordult csak elő ennél magasabb havi közönségarány, azt is csak az RTL tudta hozni.  

A legnézettebb RTL-es műsorok

Az októberi 18-49-es toplistát is dominálták az RTL-es műsorok. A hónap 12 legnézettebb adása között csak Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban és az X-Faktor epizódjai szerepelnek. A top20 legnézettebb műsor között 16 RTL-es adás szerepel. Az X-Faktor október 5-i és 19-i részei az éves TOP10-be is bekerültek.

Kiemelkedő eredményt értek el az RTL-es szórakoztató műsorok és hírműsorok

A nagy sikerű X-Faktor 34,4%-os közönségarányt hozott októberben, amivel magabiztosan vezet a TV2 előtt, ami ebben az idősávban átlagosan 15,0%-ot hozott (18-49). 

Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban 26,1%-os eredménnyel zárta második évadát, ami nemcsak közönségarányban de nézőszámban is magasabb a tavalyi első sorozatnál. 

A time slotját is nyerte a 19,8%-os átlagú TV2 előtt.  

A Sztárbox 22,4%-os eredménnyel zárta szezonját, a november 3-i döntő adását is beleszámítva. A teljes szezon átlagát figyelembevéve nyerte az idősávját. Átlagosan esténként több mint félmillió ember nézte a sztárok összecsapását a teljes lakosság körében. Legjobban a 18-39 éves női (29,1%) és a 18-49 ABC vásárlóerejű (27,3%) célcsoportokon teljesített.

A még mindig tartó Nyerő Páros legújabb évadának eddigi közönségaránya 20,7% jelenleg. A Házasodna a gazda 15,1%-os eredménnyel zárta ezt a szezonját (18-49).

A Híradó 19,9%-os eredményével októberben is a legnézettebb hírműsor volt. A Fókusz 15,7%-os közönségarányt ért el (18-49).

Győzelmet arattak az RTL második generációs csatornái

Az RTL kábelcsatornái október hónapban legutoljára a 2018-as évben tudták legyőzni a TV2 Kábelt, főműsoridőben. Egész napot tekintve pedig az RTL-es második generációs csatornák portfóliója hatalmas növekedést mutatott tavaly októberhez képest, 15,1%-os eredménnyel (2023 október: 13,0 LSHR%). Ez főleg az RTL GOLD és a Sorozat+ impozáns növekedésének volt köszönhető: az RTL GOLD 0,5 százalékpontot nőtt, míg a Sorozat+ 0,8-at tavaly októberhez képest. Továbbá 2020 óta nem volt ilyen magas közönségarányú őszi hónapja az RTL kábelportfóliónak, sem egész napot, sem főműsoridőt tekintve.

A tavaly decemberben indított 4 új csatorna összesített eredménye új rekordot hozott októberben a nagyon kemény versenyhelyzet ellenére is. 0,7%-os közönségarány eredményükkel a Sorozatklub, a Moziklub, a Kölyökklub és az RTL OTTHON tovább folytatják az év eleje óta tartó emelkedő közönségarány trendet.

Online is taroltak az RTL-es műsorok

A mostani október lett 2024 eddigi legmagasabb videóindítás-számú hónapja az RTL+-on. A Nyerő Páros, Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban és az X-Faktor tartalmai voltak a legnépszerűbbek a platformon.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 4+, illetve 18-39 női és 18-49 ABC vásárlóerő célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. október. A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó három napján még nem végleges eredményekkel, 2024. november 5-én lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview,  RTL.hu, videoview 

#Vállalati hírek#nézettség#rtl#tv2#október#vállalati