Vállalati hírek

Az RTL Magyarország csatornaportfóliója is első helyen van

rtl.hurtl.hu

2024. július 1. 18:29

Az RTL csatorna az elmúlt hat hónap során 5 alkalommal előzte meg a TV2-t főműsoridőben.

Júniusban ismét megelőzte az RTL csatorna a TV2-t a kiemelt kereskedelmi célcsoportban. A 12 csatornából álló RTL-es portfólió az első helyet foglalta el az idei első féléves nézettségi versenyben. Kiválóan teljesített a Cápák között, a The Floor – Csak egy maradhat, az RTL Híradó és a Házon kívül is.

2024 első félévében az RTL lett a legnézettebb csatorna a 18-49 éves célcsoport körében, főműsoridőben (RTL: 13 százalék ; TV2: 12,6 százalék ). Kiválóan teljesítettek az RTL-es csatornák, így az RTL Magyarországé a legnézettebb csatornaportfólió is (RTL: 29,1 százalék; TV2: 29 százalék).

Az RTL csatorna az elmúlt hat hónap során 5 alkalommal előzte meg a TV2-t főműsoridőben, köztük most júniusban is. Ebben a hónapban a labdarúgó Európa-bajnokságnak köszönhetően az M4Sport lett a legnézettebb televíziócsatorna, de az RTL most is legyőzte a TV2-t főműsoridőben (RTL: 10,5 százalék; TV2: 9,6 százalék).

Csoportszinten (18-49) a tavalyi első félévhez viszonyítva az RTL Magyarország 1,2 százalékpontos növekedésben van (27,9 százalékról 29,1 százalékra) míg a TV2 Csoport jelentős, 2,4 százalékpontos csökkenésben (31,4 százalékról 29,0 százalékra).

Kiválóan teljesített a Cápák között, a The Floor – Csak egy maradhat és a Gólkirályság 

A hónap legnézettebb programjai a foci-Eb meccsei közül kerültek ki, viszont június legnézettebb nem sporteseménye a Cápák között június 2-i adása volt a 18-49 éves célcsoport körében. A Cápák között kiváló szezont zárt: a 16 adás átlagosan 21 százalékos közönségarányt hozott a 18-49-es korcsoportban, és minden alkalommal nyerte az idősávját. Legjobban a fiatal női korosztály kedvelte az üzleti showműsort, a körükben 26,3 százalékos átlagot ért el.

A vasárnap este másik nagy sikere az új idősávba került Házon kívül volt. A 8 adás átlagosan 16,3 százalékot ért el, és kiemelkedően teljesített a magasabb státuszú célcsoporton: 18-59 AB vásárlóerőn 21,3 százalékos átlagot ért el.

A Gólkirályság második évada 17,2 százalékos átlaggal, adásonként átlagosan 461 ezer (4+) nézővel zárta ezt a szezont, és nyerte meg ezzel 10-ből 9-szer a saját idősávját.

A The Floor – Csak egy maradhat hétköznap esténkét hozott kiváló eredményeket. A 25 adás átlagosan 18,9 százalékkal ment, és kiugróan teljesített a gyermekes főbevásárlók körében, ahol 21,8 százalékot hozott.

Az RTL Híradó továbbra is a legnézettebb

Magyarország legnézettebb hírműsora továbbra is az RTL Híradó a 18-49 éves célcsoport körében, amely az idei év minden hónapjában megelőzte a TV2 Tények hírműsorát. A műsor féléves átlagban 19,8 százalékot hozott (Tények: 17,0 százalék). Ez esténként átlagosan 580 ezer nézőt jelent a teljes lakosság körében. A Fókusz pedig féléves átlagban 14,8 százalékos közönségarányt ért el a 18-49-es korosztályban.  

Az RTL választási műsora volt a legnézettebb tévés választási műsor június 9-én. A több mint négy órás műsorfolyam 13,3 százalékos lineáris közönségaránnyal tarolt a 18-49-es korosztály körében, megelőzve minden más csatorna választási műsorát.

Kiemelkedően teljesített a kábelportfólió is az első félévben

Az RTL második generációs csatornáinak közönségaránya 15,7 százalék lett egész napot tekintve, ami 1,2 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi első féléves eredményhez képest.

A Cool a tavalyi 2,4 LSHR százalékos első féléve után idén 3,2 százalékos eredményt ért el. A Sorozat+ számos korábbi teljesítményrekordját megdöntő héttel és hónappal jelentkezett az év első felében. Ennek köszönhetően a korábbi 1,6-os LSHR százalékról 2,0 százalékra nőtt az eredménye. Az RTL GOLD a tavalyi első féléves 1,4 százalékos közönségarányáról 1,7 százalékra tudott növekedni.

A kábelcsatornák versenyében mind egész napot, mind főműsoridőt tekintve szép számmal képviseltetik magukat az RTL csatornái a féléves toplisták tetején. Főműsoridőben 5 RTL-es csatorna szerepel a TOP 10-ben (Film+, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM). Egész napot tekintve pedig 4 RTL-es csatorna szerepel a lista első 10 csatornája között (Film+, Sorozat+, Cool, RTL KETTŐ).

Tarol a ValóVilág12

Az utóbbi 2 hónapban, a korábban is remek eredményeket hozó Cool csatornát erősíti a ValóVilág 12. évada, ami jelenleg 4,4 százalék os átlagos lineáris közönségaránnyal teljesít. A műsor a rendkívül fiatalos és magas vásárlóerejű célcsoportokat érdekli leginkább, akik ráadásul nagy arányban streaming fogyasztók is. Emellett a nézők egy jelentős része visszanézéssel követi a realityt (közel 30 százalék TSV). A VV12 az RTL+ felületén is tarolt, a legnépszerűbb és legnézettebb tartalma lett. A 24 órás streaming közvetítés elindulása óta a VV12 az előfizető-számot is jelentős mértékben felpörgette az RTL streaming-szolgáltatásán. A VV12 csak RTL+ SVOD előfizetők számára érhető el.

Nyitókép: RTL

#Vállalati hírek#rtl#RTL Magyarország#vállalati