Vállalati hírek

Vidus Gabriella: Jó ideje hangoztatjuk a platformdemokráciát

rtl.hurtl.hu

2023. október 26. 14:07

Az RTL célja, hogy minden tartalom olyan formában és oda kerüljön, ahogy a néző szeretné.

Interjút készített az Index Vidus Gabriellával, az RTL Magyarország vezérigazgatójával. Az interjúban egyebek mellett elmondta:

  • „…tény, hogy a főcsatornánk kihívásokkal áll szemben, a TV2-nek sokkal jobban sikerült ez az éve, mint az eddigiek, ám az a körülbelül 1,6 százalékos különbség, ami jelenleg fennáll a két csatorna között, azért nekünk igenis bizakodásra ad okot. Egyrészt behozható, másrészt ez a bicsaklás isteni ürügy arra, hogy megújuljunk, és meghozzunk olyan döntéseket, illetve kipróbáljunk olyam dolgokat a képernyőn, amilyeneket eddig nem mertünk.”
  • „A TV2 főműsoridejét nézők átlagéletkora 63 év, míg az RTL-nél ugyanez 53 év. A magyarországi korfa alapján a televíziók öregedő nézettsége azt jelenti, hogy az idősek közül többen ülnek a képernyő elé, így akinek idősebb a célcsoportja, egy kicsivel mindig nagyobb számú nézője lesz.”
  • „Azzal viszont, hogy a népességarányok változnak, illetve a digitális felzárkózás is lezajlik Magyarországon, és a nézők közül minden negyedik, ha bekapcsolja a nagy képernyőt, főműsoridőben már nem lineáris tévét néz, a lineáris verseny már nem négy, hanem csak három nézőért folyik. Mi elég régen eldöntöttük, hogy abba a versenybe is be szeretnénk szállni, amelyik elvisz a négyből egy nézőt. Nem véletlenül tettünk pénzt és energiát az elmúlt években a digitális platformjaink fejlesztésébe. A mi közönségünk sokkal hamarabb indul el a digitális felületek felé, mint a TV2-é.”
  • „A mi fiatalabb nézőink sokkal hamarabb mennek át a streamingre, és amikor visszajönnek – mert azért vissza lehet szerezni őket –, sokkal válogatósabbak, és már nem lesznek annyira csatornalojálisak. Főleg élő, event jellegű vagy sportműsorokkal lehet visszacsábítani a streamereket, akik egyébként ugrálnak a felületek között, mert pontosan tudják, mi van a kezükben, és hogyan tudnak válogatni a növekvő kínálatból.”
  • „…azzal, hogy lassan egy éve elindult az RTL+, mi abban a versenyben is benne vagyunk, amit egyelőre csak a nagyok játszanak. De lokális tartalmi kínálattal és a nemzetközi streamingszolgáltatókhoz mérhető technológiával beszálltunk ebbe a versenybe is.”
  • „Nem véletlenül indítunk most négy olyan kábelcsatornát, amelyek közül három kifejezetten a 60 pluszos női közönséget célozza, a főcsatornával és a jelenlegi kábelfelhozatallal ugyanis nem érjük el őket. Nagyon fontos, hogy egy brand vagy bármilyen médiarendszer mennyire tudja kiszolgálni a teljes közönséget – a fiatalok, illetve a városi közönség tekintetében nagyon erősek vagyunk, de hogy relevánsak maradjunk, az idősebb korosztályt is meg kell szólítanunk.”
  • „Hogy a pay TV-piac számunkra fontos, már számtalan helyen elmondtuk, az pedig, hogy indítunk négy új csatornát, úgy gondolom, az egyik legerősebb érv arra, hogy abszolút hiszünk a lineáris piacban is. Egyszerűen csak más úton járunk, mint a TV2 – más stratégiát folytatunk, kicsit más közönséget akarunk elérni, más platformokon vagyunk jelen, és más üzleti modellt követünk. Így nem csoda, hogy nem értünk egyet jó pár dologban.”
  • „A saját gyártású fikciós tartalmaink a népszerűségi lista élén vannak, és bármilyen furcsa, a lineáris műsoraink reklámmentes visszanézésére is használják a fogyasztók az RTL+-t. A Király című sorozatot, gondolom, nem kell kiemelnem, amiről viszont keveset beszélünk, hogy a Való Világ 24 órás streamje is óriásit ment. (…) Nemsokára érkezik még két fikciós sorozat, illetve három reality a platformra – itt fog elindulni az Éden Hotel –, és az sem véletlen, hogy ide tesszük a Bajnokok Ligájának a mérkőzéseit."
  • „…a Nyerő Páros eredményei például megmutatták, hogy még mindig ez az ország egyik legkedveltebb napi realityje. Idén még érkezik Az Árulók, amelynek nemrég fejeződött be a forgatása, és a műsorkészítők szerint ez az eddigi legizgalmasabb realitynk. Jön A város királynői, illetve az Éden Hotel, a Legomasters és a Sztárbox is. Az tehát, hogy nem koncentrálunk a lineáris tartalmakra, nem igaz – hogy mennyire találjuk el a közönség ízlését, a nézettségi adatokból kiderül.”
  • „Jó ideje hangoztatjuk a platformdemokráciát – hogy minden tartalom olyan formában és oda kerüljön, ahogy a néző szeretné. Nem mondom, hogy nem célunk visszaszerezni a lineáris tévében a piacvezető szerepet, de komoly befektetésértékelési kérdés, mennyit szánunk rá. Az a fajta piaci helyzet, amelyben jelenleg a TV2 van elöl, nem jelent akkora különbséget, hogy ledolgozhatatlannak érezzük. Inkább mentálisan nehezebb elfogadni, mint üzletileg – és hát nem is kell elfogadni természetesen, szerintem fogunk még meglepetéseket okozni.”
  • „Szerintem a The Voice egy nagyon jó műsor. Hogy a vele szemben már sokadik évada futó, nagyon sikeres és harsány Sztárban Sztár leszek!-nek, ami egyébként nekem leginkább az X-Faktorra hasonlít, erősebb a tömegvonzása, azt el kell fogadni. De ami önmagában ebben a formátumban benne van, szerintem hozza a műsor.”

Vidus Gabriella az RTL Magyarország vezérigazgatója, az RTL Magyarország az rtl.hu kiadója

#Vállalati hírek#vidus gabriella#rtl#rtl.hu#tv2#interjú#RTL+#A Király#streaming

Címlapról ajánljuk