Vállalati hírek

A családok többsége nem kíván változtatni a médiaköltésén

rtl.hurtl.hu

2023. február 15. 13:17

A magyar háztartások médiaköltése átlagosan havi 18 140 forint – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 1000 fős online kutatásából –, ám a többség, 65% nem kíván a médiafogyasztásra szánt összegen változtatni. A médiaköltések feltehetően sok család számára a nélkülözhetetlen kiadási tételek közé sorolhatók, illetve abszolút és relatív értelemben nem jelentenek hangsúlyos kiadási tételt.

A kiadások 60% az online médiatérben csapódik le, míg 40%-a az offline térben – annak ellenére, hogy a médiafogyasztás volumene időben, gyakoriságban az offline térfélen nagyobb. Az offline tévét rendszeresen nézők 97%-a rendelkezik is valamilyen előfizetéssel.

Televíziózás tekintetében egyelőre az offline változatot preferálják a fogyasztók, 63% minden nap szokott offline tévézni, 76% pedig hetente többször is, online változatot ezzel szemben csak 27%-nyian néznek rendszeresen.

A háztartások 40%-a rendelkezik valamilyen nagyobb szolgáltató által biztosított filmes streaming szolgáltatásra vonatkozó előfizetéssel. A streaming szolgáltatást rendszeresen igénybe vevők 93%-a közvetlenül fizet a szolgálatónak.

Egy átlagfogyasztó napi 11 órán át fogyaszt valamilyen médiatartalmat.

Naponta:

  • 295 percet (majdnem 5 órát) tévézik;
  • 204 percet (3 óra 20 perc) internetezik;
  • 152 percet (két és fél órát) rádiózik;
  • 17 percet olvas nyomtatott sajtót.

Részletesebb információkért látogasson el az NMHH oldalára. 

Címlapról ajánljuk