A családok többsége nem kíván változtatni a médiaköltésén
2023. február 15. 13:17
A magyar háztartások médiaköltése átlagosan havi 18 140 forint – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 1000 fős online kutatásából –, ám a többség, 65% nem kíván a médiafogyasztásra szánt összegen változtatni. A médiaköltések feltehetően sok család számára a nélkülözhetetlen kiadási tételek közé sorolhatók, illetve abszolút és relatív értelemben nem jelentenek hangsúlyos kiadási tételt.
A kiadások 60% az online médiatérben csapódik le, míg 40%-a az offline térben – annak ellenére, hogy a médiafogyasztás volumene időben, gyakoriságban az offline térfélen nagyobb. Az offline tévét rendszeresen nézők 97%-a rendelkezik is valamilyen előfizetéssel.
Televíziózás tekintetében egyelőre az offline változatot preferálják a fogyasztók, 63% minden nap szokott offline tévézni, 76% pedig hetente többször is, online változatot ezzel szemben csak 27%-nyian néznek rendszeresen.
A háztartások 40%-a rendelkezik valamilyen nagyobb szolgáltató által biztosított filmes streaming szolgáltatásra vonatkozó előfizetéssel. A streaming szolgáltatást rendszeresen igénybe vevők 93%-a közvetlenül fizet a szolgálatónak.
Egy átlagfogyasztó napi 11 órán át fogyaszt valamilyen médiatartalmat.
Naponta:
- 295 percet (majdnem 5 órát) tévézik;
- 204 percet (3 óra 20 perc) internetezik;
- 152 percet (két és fél órát) rádiózik;
- 17 percet olvas nyomtatott sajtót.
Részletesebb információkért látogasson el az NMHH oldalára.