Vállalati hírek

Megújult az RTL

rtl.hurtl.hu

2023. január 12. 15:09

2022-ben ünnepelte 25. születésnapját az RTL, ami teljes megújulást is hozott magával. Egyebek közt új nevet kaptak bizonyos RTL-es csatornák és a digitális felületek is. A változás érintette az RTL Klub anyacsatornát is: új nevet kapott. Az RTL Magyarország az anyavállalat RTL Group új arculatát vezette be, csatlakozva az egységes, vállalatcsoport-szintű vizuális világhoz, ezenkívül az RTL kereskedőháza is megújult. 

A név- és arculatváltás szeptember közepétől év végéig több lépcsőben, fokozatosan zajlott le. Az új arculat alaptulajdonsága, hogy az RTL változatos tartalmait helyezi a középpontba.  

Egységes, európai arculatot kapott az RTL

1997 októberében indult el a kereskedelmi televíziózás Magyarországon, így az RTL Klub is. A negyedszázados évforduló és születésnap alkalmából tavaly a magyar RTL csatlakozott az anyavállalat RTL Group egységes európai arculatához és teljesen megújult az RTL Magyarország vállalati arculata, valamint televíziós és digitális brandjeinek egy része is.  

Az új arculatot vállalatcsoporton belül a német RTL után másodikként adaptálta a magyar RTL. Az arculat legfőbb karakterjegye a sokféleség és a változatosság. Az arculatváltással a márkaarchitektúránkat is harmonizálta és egyszerűsítette az RTL, és mind a vállalati, mind a digitális brandjei, mind pedig a csatornái egy részét az RTL adaptív színvilágú logója jelöli már.

Megváltozott az RTL Klub neve is

Októberben a médiavállalat elbúcsúzott a jól megszokott RTL Klub elnevezéstől, és a csatorna RTL néven lett elérhető. Az anyacsatornához hasonlóan szinte minden adó arculatot váltott.

A névváltások október közepétől év végéig, több lépcsőben történtek meg: október 28-tól új névvel és programstruktúrával, valamint ehhez illeszkedő új arculattal indult el az RTL HÁROM lineáris csatorna az RTL+ csatorna helyén, november 20-tól az RTL KETTŐ is vadonatúj arculatot kapott, utolsóként pedig az RTL GOLD is megújult.

A változások csak az elnevezéseket és az arculati elemeket érintették, a csatornák, illetve és a VOD platform tartalmi zsánerei és egyéb, nem arculati jellemzői változatlanok maradtak.

Nevet váltott az R-Time is

Az RTL média-kereskedőháza az R-Time is megújult névvel és arculattal, RTL Saleshouse-ként folytatta tevékenységét 2022. október 3-tól, változatlan hirdetési portfólióval. A kereskedőház megjelenése teljes egészében igazodott a médiavállalat arculatához, ugyanazt a logót használja, mint az RTL. 

Címlapról ajánljuk