Vállalati hírek

2022-es nézettségi győzelemmel ünnepelte 25. születésnapját az RTL

rtl.hurtl.hu

2023. január 12. 13:56

228 nyert estével - az októberben élő adásban nevet és arculatot váltott - RTL csatorna nyerte meg a 2022-es nézettségi versenyt. A tavaly 25. születésnapját ünneplő csatorna 1999. óta tartja vezető pozícióját főműsoridőben, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban.

2022-ben is, főműsoridőben, a 18-49 éves korosztály körében 15,0 százalékos közönségarányával az RTL volt a legnézettebb televíziócsatorna a hazai tévés piacon. Az év során a csatorna a megnyert esték számának tekintetében is maga mögé utasította a hazai tévés mezőnyt 228 nyert estével. A kiemelt célcsoportban az év Top 10-es műsorlistáján 5 pozíciót az X-Faktor műsora foglal el, a filmes Top 10-es nézettségi listán pedig 4 szerepel az RTL műsorai közül. A frissen arculatot váltó kábelcsatornákkal együtt a 10 legnézettebb magyar csatorna közül 4 az RTL portfóliójához tartozik.

 

Továbbra is élen a tájékoztatásban

Az RTL Híradó éves átlagban 19,6%-os lineáris közönségarányt hozott a 18-49 évesek körében, melyet napi átlagban, a teljes lakosság köréből, 628 ezer fő követett, ezzel a kiemelt kereskedelmi célcsoportban az RTL Híradója nyerte a tavalyi hírversenyt. A Híradót a hazai infotainment zászlóshajója, a Fókusz követi, 2022-ben 17,6 lineáris SHR%-ot produkálva a 18-49-es korosztályban, naponta napi átlag 463 ezer nézői tömeggel a teljes lakosságot figyelembe véve.

 

Az év legnézettebb nem sport műsora újra a X-Faktor lett

Az RTL tehetségkutatója vezeti a 2022-es év toplistáját – ha a labdarúgó VB döntőjét nem számítjuk – a kiemelt kereskedelmi célcsoportban. Az X-Faktor 11. évada 32,0 lineáris SHR%-t hozott az RTL-nek, hétről hétre átlagosan 758 ezer fő követte (4+) a fiatal tehetségek sikereit. 11 év után is ez a legnézettebb program az RTL csatornáján, miközben továbbra is rendkívül fiatalos a showműsor közönsége: 15-29 évesek körében bődületes, átlag 48,4 lineáris SHR-t produkált!

 

Kiemelkedő közönségkedvencek futottak az RTL képernyőjén 2022-ben is

A Nyerő Páros 21,2 SHR%-os (18-49) közönségarányával, átlag 534 ezer nézővel (4+) és közel 1,7 millió streamelt órával az egyik legnézettebb online tartalom is egyben, a Celeb vagyok, ments ki innen! Kolumbiából jelentkezett és 21,4 lineáris SHR%-t produkált (fő kereskedelmi célcsoport), átlag 545 ezer nézővel a teljes lakosság tekintetében.

 

A Házasodna a gazda 19,9 lineáris SHR-rel aratott (18-49-ben), miközben a teljes lakosságot tekintve átlag 576 ezer fő követte a gazdák szerelmi életének kibontakozását. A gasztro reality-k ezúttal is lefőzték a mezőnyt: A Konyhafőnök civil szériája 19,0 lineáris SHR%-el (18-49), 502 ezer fővel átlagban (4+), míg a Mestercukrász második évada kiemelt kereskedelmi célcsoportban 15,1 lineáris SHR-rel, átlag 408 ezer nézővel (4+) édesítette meg az estéket.

 

A tavalyi év egyik legkiválóbb eredménye a Cápák között előző évada. Az üzleti showműsor vasárnap esténként 19,6 lineáris SHR%-ot hozott átlagban, 18-49-ben, a teljes lakosság köréből 616 ezer fő követte a pitcheket.

 

Tavaly is tarolt A mi kis falunk és a Keresztanyu is

A mi kis falunk továbbra is a legnézettebb fikciós sorozat Magyarországon! 20,8 lineáris SHR%-ot produkált a 18-49-es korosztályban, ami 658 ezer fő átlagos nézőszámot jelent a teljes lakosság tekintetében. Pajkaszeg immáron a 8. évadával tovább hasít az RTL műsorán! December 24-én a sorozat karácsonyi különkiadása 21,3 lineáris SHR%-al járult hozzá az RTL sikereihez.

 

A Keresztanyu című napi sorozat 3. és 4. évada átlagosan 17,3- illetve 17,2 lineáris SHR%-ot hozott a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, a makkosszállásiakat napi átlagban 623 ezer néző követte 4+-ban.

 

Vadonatúj heti sorozat érkezett A Séf meg a többiek címmel. A fogadás- és alkoholfüggő sztárséf konyháját átlagosan 12,8 lineáris SHR%-t főzött ki magának a fő kereskedelmi célcsoportban, a teljes lakosságot tekintve ez átlagban 407 ezer főt jelent.

Közel 10 év után elbúcsúzott az Éjjel-Nappal Budapest, csatornaátlag fölötti 3,8 lineráis közönségaránnyal búcsúzott (18-49) az időközben arculatot váltó RTL KETTŐ-n. A sorozat azért is volt különleges, mert nézettségének 27%-a már az online felületről érkezett.  

 

Forrás: Nielsesn Közönségmérés, 2022. teljes év, január 2-án lekért TSV és Vendég adatokkal, 18-49 és 4+ célcsoportokon. Főműsoridő: 19:00-22:59, Lineáris SHR% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány). Gemius Prism, 4+, web+app, total videoview (2023. 01. 2-án lekért adatok alapján)

 

#Vállalati hírek#vállalati

Címlapról ajánljuk