vállalati hírek

Az elmúlt hét és az elmúlt hónap is az RTL-é

rtl.hurtl.hu

2022. május 4. 15:31

A csatornák nézettségi versenyében az RTL Klub, csoportszinten az RTL Magyarország végzett az élen főműsoridőben a 18-49-es célcsoportban mind az elmúlt héten, mind pedig a teljes hónapot tekintve.

Az RTL Klub heti átlag 14,2%-os lineáris közönségarányával végzett az élen, megelőzve fő riválisát (TV2: heti átlag 11,3% lineáris SHR) a 17. héten a kereskedelmileg kiemelt célcsoportban. A csatornacsoportok versenyét tekintve az RTL Magyarország 8 csatornás portfóliója heti átlag 27,9%-os lineáris közönségarányt ért el főműsoridőben a 18-49-es korosztályban, ezzel maga mögé utasítva a TV2 Csoportot (27,5% lineáris SHR) és a további csatornacsoportokat.

 

Az áprilist az RTL Klub és az RTL Magyarország vitte. A csatornák versenyét magabiztosan az RTL Klub nyerte főműsoridőben havi átlag 13,9%-os lineáris közönségaránnyal a TV2-vel szemben (havi átlag 11,8% lineáris SHR). Mindez azt is jelenti, hogy az idei év eddigi összes hónapját az RTL Klub nyerte főműsoridőben a kiemelt célcsoportban. Csatornacsoportok tekintetében az RTL Magyarország bizonyult a legnézettebb portfóliónak áprilisban havi átlag 28,1%-os lineáris közönségarányával főműsoridőben (TV2 Csoport: havi átlag 27,2% lineáris SHR).

 

Az RTL Híradó 19,7%-os lineáris közönségaránnyal zárta az elmúlt hónapot a 18-49-es korosztályban, ezzel az eredménnyel piacvezető volt a kiemelt célcsoportban áprilisban.

 

Remek eredménnyel ért véget a Keresztanyu 3. évada az elmúlt héten. Az RTL Klub napi sorozata heti átlag 17,6%-os lineáris SHR-rel zárta 17. hetet, míg a teljes évad szintén erős, átlag 17,3%-os lineáris közönségarányt hozott a 18-49-es célcsoportban. A makkosszállásiak kalandjai rendkívül népszerűek voltak a 18-29 éves korosztályban, ahol a sorozat átlag 22,9%-os lineáris közönségarányt produkált.

 

Szintén az elmúlt héten ért véget a Hotel Margaret az RTL Klubon. A krimivígjáték-sorozat átlagban 9,6%-os lineáris SHR-t ért el a 18-49-es célcsoportban, míg a fiatalok körében a Hotel Margaret is rendkívül népszerűnek bizonyult (13,8% lineáris SHR a 18-29 éves korosztályban).

 

Mind az elmúlt hét, mind pedig az elmúlt hónap legnézettebb műsora A mi kis falunk lett. Az immár a 6. évaddal futó vígjátéksorozat a 17. héten 20,4%-os lineáris közönségaránnyal végzett az első helyen a 18-49-es célcsoportban. A havi nézettségi toplistán az RTL Klub műsorai dominálnak, az első tíz helyből hetet az RTL Klub vitt áprilisban. A toplista első helyét az április 2-án sugárzott A mi kis falunk vezeti. Emellett a sorozat további három epizódja, valamint a Házasodna a gazda és a Keresztanyu egy-egy epizódja, és az RTL Híradó egy adása is a Top 10-ben végzett áprilisban a 18-49-es célcsoportban.

 

A Keresztanyu a digitális térben is kiváló eredményeket ért el. A sorozat három évada összesen 2 millió 562 ezer videóindítást hozott. A Hotel Margaret is erősen teljesített, összesen 1 millió 841 ezer videóindítással a sorozat indulása óta hétről hétre a Top 3-ban végzett a legnépszerűbb tartalmak listáján.

 

Az rtl.hu videós hírportál áprilisban 3,5 millió videóindítást regisztrált. A legnépszerűbb videók között az RTL Híradó, a NőComment! és a Fókusz tartalmai találhatók. Az RTL Most streaming szolgáltatás tartalmai áprilisban mintegy 3,7 millió videóindítást generáltak (web+app). Legnépszerűbbnek az Éjjel-Nappal Budapest, a Keresztanyu és a Hotel Margaret bizonyult.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 18-29, live+aslive+vendég;live+kumulált tsv+vendég, lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2022.17. hét, 2022. Április hónap Gemius Prism,4+ rtlmost web+app, total videoview, rtl.hu total videoview (2022. 05. 02-án lekért adatok alapján)

Címlapról ajánljuk