vállalati hírek

Nagyot úsznak a Cápák!

rtl.hurtl.hu

2022. január 12. 13:16

Az új évben elindult a Keresztanyu legújabb évada, megkezdődött A Tanár és az üzleti showműsor, a Cápák között negyedik évada is.  

Az RTL Klub az új esztendő első hetében is fő riválisa előtt végzett, főműsoridőben, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban (RTL Klub lineárisan 14,5 SHR%, TV2 lineárisan 14,4 SHR%).

 

Az RTL Klub Híradója és az azt követő infotainment magazin, a Fókusz is magasabb nézettséget ért el a rivális hasonló műsoraival szemben (18-49-ben, RTL Klub Híradó és Tények lineárisan 20,4 SHR% és 19,0 SHR%, a Fókusz és Tények Plusz, 18,9 SHR% és 14,8 SHR%).

 

A híreket követően a hétköznapokon a Keresztanyu lineáris közönségaránya a fő kereskedelmi célcsoportban 18,5 SHR%, a közkedvelt sorozat a heti 18-49-es toplista 2. helyén végzett, az első pedig az új, vasárnapi időpontra került Cápák között lett, amely rekordszámokat produkál! Az üzleti showműsor történetének eddigi legnézettebb része a 01.09-i része lett, 18-49-es korcsoportban lineárisan 20,6 SHR%, ami a teljes lakosságot tekintve (4+) 680 ezer nézőt jelent. Legjobban a 18-39 évesek körében ment (lineáris 23,5 SHR%), valamint a magas vásárlóerővel rendelkező gyerekesek kereskedelmi célcsoportján futott (lineáris 24,9 SHR%).

 

Ha hétvége, akkor az RTL Klub nem csak vasárnaponként kínál szórakozást! A Tanár a negyedik, egyben befejező évadához ért, Nagy Ervin és Trokán Nóra főszereplésével a népszerű, saját gyártású sorozat hozza sávját és a fő kereskedelmi célcsoportban 15,4 lineáris SHR%-t hozott.

 

A digitális térben az elmúlt héten az RTL Magyarország platformja, az RTL Most 888 ezer videoview-t generált. A Keresztanyu ebből eddig 161 ezer videoview, míg a Cápák között 48 ezer videoview-nál jár. A prémium platformon, az RTL Most+ felületén futó exkluzív tartalom, a Sisi indulása óta, már közel 90 ezer videoview-nál tart.

 

Új a közönségarány mutató az RTL Magyarországnál

Az RTL Magyarország 2022-től kezdődően a nézettségi adatainak publikálásakor, illetve a belső elemzései készítésénél a közönségarány mutató esetében át fog állni az „Egyéb nagyképernyő használat” (Other) nélküli SHR% alkalmazására. Ezzel a médiavállalat csak követi a nagy európai és amerikai piacok trendjeit, ahol már évek óta így közlik a tévécsatornák nézettségi eredményeit.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy - miközben az „Other” mérése továbbra is része marad a Nielsen televíziós mérésének, ennek változása továbbra is elemezhető marad - a nézők által ilyen típusú képernyőhasználatra (a nem magyar nyelvű lineáris televíziócsatornákra, videójátékra, vagy bármi másra) fordított idő ki fog kerülni az általunk használt közönségarány mutatóból. Ennek következtében a közönségarányokat (SHR%) immár tisztán a magyar nyelvű lineáris televíziócsatornák piacán fogjuk értelmezni, az elmozdulások ebben a versenyben jelentenek majd változásokat, piacnövekedéseket, illetve csökkenéseket. Ez a változtatás az összevethetőség érdekében minden hazai tévécsatorna adatait egyszerre érinti, vagyis senkinek nem jelent majd előnyt vagy hátrányt a nézettségi versenyben.

A verseny itt továbbra is igen erős: jelenleg 117 magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna van Magyarországon, amelyről a Nielsen referenciajellel rendelkezik, és amely így része a magyar televíziós piacnak. A definíció, amelyet ezentúl használni fogunk: „Lineáris SHR% = a vizsgált műsor vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből (beleértve ezen csatornák időeltolásos (TSV) nézését is)”

Az Other részaránya a 2021-es évben 20% fölé nőtt, ennek kihagyása a SHR% számításból pedig látványosan, kb. 25%-kal fogja majd megemelni minden csatorna műsorainak januárban publikált share eredményeit. A változtatás oka, hogy egyértelműbb képet kapjunk a lineáris tévék nézettségi versenyéről abban a korban, amikor a tévé már nem csak tévénézésre használható: az Other már nagyon sok mindent jelenthet a külföldi csatorna nézéstől a különböző játékkonzolok használatán át egészen a mobiltelefon képernyőjének tükrözéséig. Ez a változtatás viszont biztosítja, hogy lekövessük ezeket a technológiai változásokat a televíziós piac meghatározásakor, emellett stabilitást és átláthatóságot teremtsünk az adatszolgáltatásban, amely így összevethető marad és pontosabban határozza meg a tévés piac versenyének állását.

 

Forrás: Nielsen közönségmérés, 18-49 és 4+, AMR és Lineáris SHR%,Live+AsLive+Vendég, főműsoridő: 19:00-22:59, 2022, 1. hét;  Gemius Prism, 4+, RTL Most, RTL Most+ web és app Total Video View

 

 

RTL Magyarország

Marketing és Kommunikációs Igazgatóság

 

Címlapról ajánljuk