Mi lesz a budapesti BL-döntőben? Már körvonalazódik!
2025. május 31. 11:33
A labdarúgás csúcsát jelentő UEFA Bajnokok Ligája nem csupán a világ legjobb klubcsapatainak küzdelme, hanem egy gigantikus üzleti vállalkozás, illetve a szórakoztatóipar fontos része. Ezt támasztja alá a Mastercard és a Heineken képviselője, illetve Dénes Ferenc sportközgazdász is. Az alábbi cikk alapját az RTL+-on futó Brandmánia június 12-én látható riportja adja.
Mastercard: hosszú távú partnerség
A Mastercard több mint 30 éve elkötelezett támogatója a Bajnokok Ligájának, és nemrég 2027-ig hosszabbított is. Mondovics Péter, a cég marketingmenedzsere úgy fogalmaz: „A Bajnokok Ligája az innovációról szól; arról, hogy különböző brandek megmutassák magukat.”
Mondovics hangsúlyozta, hogy a szponzoráció üzleti szempontból is gyümölcsöző, hiszen a brandet szorosan kötik a Bajnokok Ligájához. Különösen izgatottan várják a 2026-os budapesti döntőt, amelynek az előkészületei már javában zajlanak.
Lesz meccsnézés, és virtuálisan el tudunk majd vinni bárkit konkrétan a meccsre; kipróbálhatja magát focistaként, kapusként. De ugyanígy lehetőség nyílik majd arra, hogy akár játékoskísérővé váljon a gyereked, hogyha szerencsés, és megnyeri ezt a lehetőséget.
Emellett a társadalmi felelősségvállalás is fontos számukra. Szeretnék a foci élményét közelebb vinni azokhoz az emberekhez, akik valamilyen fogyatékkal élnek.
A Heineken is régi motoros
Lőrincz Barbara, a HEINEKEN Hungária Group Brand Managere elmondta, hogy a vállalat 1994 óta támogatja a BL-t, ami a 2027-ig tartó hosszabbítással egy 33 éves, komoly együttműködéssé nőtte ki magát. A cég számára a szponzoráció túlmutat a puszta reklámon: a társas összejövetelek támogatásának hagyományát viszik tovább a BL-lel.
„Mindig is arra buzdítottuk a fogyasztóinkat, a nézőket, az embereket, hogy jöjjenek össze személyesen, és így éljék meg a valódi életükben a közös élményeket.”
A Bajnokok Ligája is kiváló alkalmat teremt a közös élmények megélésére. Na, de mi számít még a márka számára egy ilyen együttműködésnél?
„A Heineken a világ legnemzetközibb söre, tehát mi mindenképpen olyan eseményeket szeretnénk támogatni, amelyek tényleg számítanak globálisan.
Egy ilyen együttműködéssel sok embert tudunk elérni, és mi mindig a nézőket, a szurkolókat helyezzük a középpontba.
A Heineken-BL kampányok szlogenje is mindig egy aktuális üzenethez kapcsolódik:
„Kezdtük azzal néhány éve, hogy »Cheers to all fans«, azaz koccintsunk minden szurkolóra. Utána az inkluzivitás jegyében ezt kibővítettük azzal, hogy koccintsunk minden szurkolóra, a férfiakra is, 2024-től pedig a »Cheers to all hardcore fans« szlogent használjuk, mert bárki lehet valódi szurkoló!”
Ahogy Lőrincz fogalmaz, hiába egy európai férfi a sztereotípiák szerinti tipikus futballszurkoló, kár lenne rájuk leszűkíteni a dolgot. Ott vannak például a női szurkolók, vagy épp azok az Ázsiában, illetve Afrikában élő fanatikusok, akik képesek hajnalban felkelni a BL-meccsek miatt, leküzdve az időeltolódást.
Ezeket a szenvedélyes futballszurkolókat ünnepli a Heineken kezdeményezése, az UEFA Bajnokok Ligája Trófea Turné. „Szerettük volna, hogy ők is testközelből láthassák az UEFA Bajnokok Ligája-trófeát, ezért idén áprilisban egy különleges utazásra indult többek között a legendás futballistával, Bastian Schweinsteigerrel.” Vietnámban kezdtek, majd elmentek Indonéziába, Dél-Afrikába, Zambiába, és Kenyában ért véget az utazás.
A 2026-os budapesti döntő kapcsán pedig izgatottan fogalmazott Lőrincz Barbara: „Ez egy fantasztikus lehetőség számunkra, egy nagyon nagy lehetőség, és természetesen óriási fókuszt helyezünk rá. Már elkezdődött a készülődés.”
REKLÁM
Természetesen a 2026-os budapesti BL-döntőt is kizárólag az RTL-en, illetve az RTL+ Premiumon láthatod majd, csakúgy, mint a szombati PSG–Intert. Mi azt javasoljuk, hogy láss többet a döntőből, vagyis válaszd most szombaton az RTL+ Premiumot, ahol már 19:45-kor elindul a stúdiós felvezetés, tele helyszíni, exkluzív tartalommal!
Üzlet és show – kéz a kézben
A Brandmánia június 12-ei adásában hallhatjátok majd Dénes Ferencet is. A sportközgazdász így fogalmaz:
A BL óriási biznisz, és azt lehet mondani, hogy egyre növekvőbb mértékben az.
„Az az egyik fele, hogy még a nagycsapatok költségvetésében is meghatározó tud lenni egy jó Bajnokok Ligája-szereplés. A másik fele, hogy mekkora show – ez épp most van kialakulóban, amerikai mintára.”
A sportközgazdász szerint a Bajnokok Ligájában forgó pénzösszeg jelenleg 2,4 milliárd euró körül mozog, ezt nem lehet a végtelenségig növelni. Igazából egy dologtól függ minden: a nézettségtől. Ha jó a nézettség a helyszínen és a televízióban, akkor nőnek a közvetítési, illetve a szponzori díjak.
Új lebonyolítás a Szuperliga megelőzésére?
Dénes Ferenc kitért a lebonyolítási rendszer változására is, amely egyrészt növelte a bevételeket, másrészt egyfajta kompromisszumot jelentett a nagy klubok Szuperliga-törekvéseivel szemben. (Az előzménnyel, a Szuperliga eddig szárnypróbálgatásaival az RTL is foglalkozott.)
„Akármit is mondanak végül, a nagycsapatok egy szuperligában érdekeltek – magyarázta Dénes. – Abban érdekeltek, hogy legyen mondjuk egy húszcsapatos bajnoki rendszer. Ez fontos: tehát ne kuparendszer, hanem bajnoki rendszer legyen.”
A mostani egy öszvérmegoldás, mert részben azért megmaradt a kuparendszer, de most már azért az alapszakasz mégiscsak egy minibajnokság.
A Ferencváros BL-kilátásai
A magyar csapatok BL-szereplésével kapcsolatban megjegyezte, hogy bár egy-egy sikeres szereplés jelentős bevételt hozhat, a tartós nemzetközi szinthez komolyabb anyagi és szakmai háttérre lenne szükség.
„A mostani beszámoló szerint a Ferencváros egy nagyjából 50 millió eurós bevételű csapat. Már most 50 millió euróval – hogy is mondjam – véletlenszerűen lehet bejutni a főtáblára. Ennyiből nem kalkulálhatsz azzal, hogy rendre háromból háromszor ott vagy a BL-ben. Ha jó vagy, akkor háromból egyszer. Ha nagyon jó vagy, akkor háromból kétszer, aztán lehet, hogy utána három évig egyszer sem.”
A nyitóképen a Puskás Aréna, amely a 2026-os Bajnokok Ligája-döntő helyszínét adja. Fotó: Getty Images
REKLÁM
Egy év, amit nem hagyhatsz ki: még több sport, új realityk és sorozatok az RTL+ Premiumon! 12 hónap élmény 9 áráért 26 910 Ft-ért, már csak június 1-ig! Az éves előfizetés ára 9 havi díjnak felel meg, amely egy összegben előre fizetendő. Az előfizetés lemondásig évente automatikusan megújul. Az ár a legkésőbb 2025. június 1-ig elindított éves RTL+ Premium előfizetés 1 éves időtartamára érvényes. Kattints ide a részletekért!