Kiderült, miért húzta le magyar ügyfeleit az Apple
2024. július 3. 10:44
Hosszú ideig mindenféle ok nélkül vont le összegeket magyar felhasználóktól az Apple Pay.
Az elmúlt héten magyar ügyfelektől közel 800 ezer jogosulatlan tranzakcióval kétmilliárd forintot emelt le az Apple egy technikai hiba miatt, ami a cég magyarországi elszámoló partnerénél történt.
Az érintett pénzintézeteket a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felszólította, hogy egy munkanapon belül térítsék vissza a pénzt azoknak az ügyfeleknek, akik bejelentették a jogosulatlan tranzakciót. Bár több bank, például a Gránit és az Erste, azonnal megkezdte a visszatérítéseket, néhány pénzügyi szolgáltató az Apple ügyfélszolgálatához irányította az ügyfeleket, ahol nem kaptak azonnali visszatérítést, emlékeztet cikkében a hvg.hu.
A hibás tranzakciók többsége kisebb összegeket érintett, de voltak több százezer forintos levonások is. Az Apple nem adott azonnali tájékoztatást a problémáról, de később kiderült, hogy nem kibertámadás, hanem technikai hiba történt.
Az MNB további ellenőrzéseket helyezett kilátásba annak érdekében, hogy minden pénzintézet megfelelően járjon el az ügyben. Az Apple végül visszafizette a hibás tranzakciók összegeit, így a bankok sem szenvedtek veszteséget.
A Magyar Bankszövetség nyugtató közleményt adott ki, hangsúlyozva, hogy az ügyfelek adatai nem kerültek illetéktelen kezekbe, és az Apple visszafizeti a technikai hiba miatt levont pénzeket. Az MNB álláspontja szerint azonban az ügyfeleknek azonnali visszatérítést kell kapniuk, ha jelzik a jogosulatlan tranzakciót.
Nyitókép (illusztráció): Pixabay