Ádám Martin nevére többen kerestek, mint Ronaldóra vagy Messire
2024. június 27. 14:05
Bár a magyar válogatottnak nem sikerült a továbbjutás, Ádám Martin felrobbantotta az internetet. Az Európa-bajnokság második napján a Transfermarkt oldalán a magyar csatár nevére kerestek rá a legtöbben, Lionel Messit és Cristiano Ronaldót is megelőzte.
A Magyarország-Svájc mérkőzés arról is emlékezetes marad az utókor számára, hogy ez volt az a meccs, mikor a nemzetközi sajtó és a közösségi média felfedezte magának Ádám Martint. A találkozót követően sorra jelentek meg a cikkek, posztok, na meg a mémek, amik a játékos fizikai adottságait firtatták.
A center iránti érdeklődés számokban is jól mérhető, hiszen az Eb előtt 29 ezer Instagram követője volt, két héttel később pedig már 65 ezren kísérik figyelemmel az oldalát. Azzal, hogy jócskán megduplázta a követőinek számát, Ádám Martin közösségimédia-tábora növekedett a legjobban az összes magyar válogatott játékos közül. Papp Gábor, a játékos menedzsere elárulta, hogy az Európa-bajnokság alatt rengeteg amerikai és dél-amerikai felhasználó követte be a csatár profilját, de afrikai követői is vannak, és klubja, a dél-koreai Ulszan szurkolói miatt Ázsiában is nagy népszerűségnek örvend.
„Nem vagyok marketingszakember, így leginkább kellemes meglepetés ez a felfokozott érdeklődés Martin körül. Egy ideje foglalkozunk Martin Insta-oldalával, és amennyire értek hozzá, nekem tetszik, ahogy kinéz, ám főként annak köszönheti a köz figyelmét, hogy teljesen önazonos – fogalmazott a játékosügynök. – Ha megkérdezik, mit csinált a legutóbbi Eb-n, akkor gondolkodás nélkül rávágja, hogy a családjával nézte a meccseket és sörözött. Ha a mémekről kérdezik, akkor azt mondja, hogy jót nevet rajtuk. Helyette én árulom el, hogy az összes GPS-adata és fizikai tesztje azt mutatja: élete legjobb erőnléti állapotának örvend jelenleg. Ezért rengeteget dolgozik az elmúlt néhány évben, de ő nem az a hivalkodó típus.
Talán az őszintesége miatt ilyen népszerű a szurkolók körében. Abszolút szerethető karakter
– nyilatkozta Papp Gábor a Nemzeti Sportnak.
Ádám Martin az Eb előtt szponzorációs szerződést kötött az Adidas-szal. A sportszergyártó három napja közölt róla egy videót a TikTok-csatornáján, amit azóta közel 6 és fél millióan néztek meg és 994 ezer like érkezett rá.
„Martin az elején nehezen volt kapható arra, hogy posztoljon magáról vagy a családjáról, nem szeret különösebben szerepelni, pedig egy két élcelődő hozzászólást leszámítva nagyon sok biztató, támogató üzenetet, szeretetet kap a közösségi médiában. A napokban felvetődött, hogy elkezdünk dolgozni a TikTok-csatornáján is, de ennél azért jóval fontosabb feladatok vannak előttünk. A lényeg, hogy csak olyan kezdeményezéshez adja a nevét, amivel tud azonosulni. Elképzelhető, hogy egyetlen márka lesz, amivel a jövőben beazonosítják, így ezt nagy gonddal választjuk majd meg. Ha végül egy sem, az is jobb, mint egy olyan, amit aztán később megbánunk. Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy ő elsősorban futballista és a pályán szeretne bizonyítani, nem a virtuális térben” – fogalmazott a játékosügynök az Ádám Martin iránti megnövekedett érdeklődés kapcsán.
Nyitókép: Reuters