Az Operaház szerint első fokon megnyerték a pert a korábbi büféüzemeltető ellen
2024. március 4. 21:05
Részletesen nem akarták kommentelni a cég állításait, azt viszont megjegyezték, hogy van engedélye a mostani büfének is.
A Magyar Állami Operaház a folyamatban lévő bírósági eljárásra tekintettel nem kívánja érdemben kommentálni az Opera Gasztronómia Kft. „számos csúsztatást, megalapozatlan feltételezést és hamis állítás megfogalmazó közleményét” – közölte az rtl.hu-val az állami intézmény kommunikációs osztálya.
Azt ugyanakkor megjegyezték, hogy „az Opera Gasztronómiai Kft.-vel kötött
szerződés jogszerű felmondásával kapcsolatban, amire egy jelentős összegű tartozása adott alapot, a múlt héten a bíróság első fokon a Magyar Állami Operaháznak adott igazat.
Mint azt korábban megírtuk, perben áll az Operával a büfét korábban működtető Zsidai Csoport. A vállalat 2015-ben a közbeszerzésen nyerte el a jogot arra, hogy az intézmény teljes gasztronómiájának működését biztosítsa. A határozott idejű szerződés eredetileg 2030. augusztus 30-ig állt fenn. Az Operaház azonban ennek ellenére 2023 októberében felmondta a szerződést, a cég szerint „mondvacsinált” okokból.
A cég állítása szerint az Operaháznak 100 millió forint nagyságrendű tartozása van a nem megfelelő és késői átadás miatt. A Zsidai csoport szerint az érvényes működési engedély az övék volt, így szerintük kérdéses, hogyan működhet jelenleg is az Operaházban büfé.
Ezzel kapcsolatos kérdésünkre az állami intézmény azt közölte, hogy
az Operaház a szükséges engedélyek birtokában van, bejelentési kötelezettségeinek eleget tett.
Az egész ügy úgy került felszínre, hogy az Operaház nemrég úgy döntött, a büfébevételek növelése érdekében szünetet tesz a Carmina Burana előadásba. Bogányi Tibor karmester viszont emiatt bejelentette, hogy nem folytatja a darab dirigálását.
Ókovács Szilveszter főigazgató a döntést azzal indokolta, hogy „azért döntöttek a szünet beékelése mellett, mert az Orff-mű előtt más darabokat is adnak, 75 perc pedig egyben már sok lehet a közönségnek. „A nézők szívesen nyújtóztatják ki magukat, szívesen sétálnak az Ybl palotában, szívesen élnek társadalmi életet, és igen, szívesen vesszük, ha fogyasztanak is, mert ennek hasznait is a dolgozóink kapják SZÉP-kártyán, és mert a kulturált büfészolgáltatás hozzátartozik az operaélményhez”. Egy-egy operaházi szünet több milliós bevételt képes hozni az exkluzív környezetben – tette hozzá.
Nyitókép: Máthé Zoltán/MTI