Azahriaht nyomatják a magyarok a Spotify-on, de a rádióban Ákos sikeresebb
2023. július 10. 19:38
Kiderült, melyik a legnépszerűbb szám a platformon.
Hasít Azahriah és Desh Pullup című száma a Spotify-on, Harry Styles egyik dalát pedig több mint 1,7 milliárdszor játszották le a platformon a tavalyi évben
– derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából, amely azt vizsgálta, hogy mely előadók és zeneszámok voltak a legnépszerűbbek a Spotify-on és a YouTube-on. A kutatás eredményeit a hatóság kommunikációs igazgatósága közölte az MTI-vel hétfőn.
A legtöbbet játszott előadó a Spotify világranglistája szerint Bad Bunny (Rossz Nyuszi) volt. A név egy 28 éves férfit rejt, akinek dalait az év során több mint ötmilliárdszor streamelték. A második helyezett, Harry Styles-t másfél, a harmadik helyen álló Taylor Swift-et pedig 2,3 milliárddal kevesebbszer hallgatták, mint Bunny-t.
A Spotify adatai szerint a világ legnépszerűbb zeneszáma Harry Styles 2022. április 1-jén debütáló As It Was című műve lett, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le. A magyar hallgatók körében is népszerű volt az angol énekes a maga nyolcadik helyével, de az élen két hazai fiatal: Azahriah és Desh végzett. A Pullup című szerzemény 2022-ben – majdnem hat és fél milliószor pörgött le. Külön érdekesség, hogy több mint három éve, 160 hete folyamatosan a magyar top200-ban található Dzsúdló és Lil Frakk Lej című műve, melyet csak 2022-ben 3,8 milliószor streameltek.
Ami a YouTube-ra vonatkozó adatokat illeti, a hazai közönség elsősorban a magyar előadókra kíváncsi.
Akárcsak 2021-ben, ezúttal is húszból mindössze egyetlen volt a külföldi, az amerikai Eminem. Sokkal nagyobb mozgások jellemzik a hazai toplistát, mint a globálist. Egy-egy új sláger pár nap alatt sokmilliós nézettséget hoz, de a folyton érkező újdonságok leszorítják egymást a dobogóról. A legnézettebb a magyarok körében a 2022-ben a 21 éves Azahriah.
A rádiós top20-ból hárman vannak jelen a YouTube-os top20-ban: a Halott Pénz (rádiós 2.), a Follow The Flow (4.) és a Bagossy Brothers Company (10.). A 2022-ben 122 milliószor megtekintett Azahriáh-t összesen 6.774-szer hallhattuk a rádiókban ugyanebben az évben, ezzel a 85. helyezést érte el.
Érdekesség, hogy a zenei streamingplatform legsikeresebbjei közül egyetlen zenekar sem került be a rádiós top20-ba. Ezzel ellentétben Ákos, a Bagossy Brothers Company, a Bon Bon, Caramel, a Follow The Flow, Győrfi Albert, a Halott Pénz, a Honeybeast, a Hooligans, az Irie Maffia, a Kowalsky Meg A Vega, a Magna Cum Laude, a Margaret Island, a New Level Empire, a Republic, Rúzsa Magdi, a Soulwave, Szakács Gergő és a Wellhello mind olyan előadók, amelyek a rádiós top20-ban végeztek, a Spotify-on azonban minimális sikereket értek el.
A Heaven, azaz a Mennyország, című dalban a még csak 21 éves Azahriah a milliárdos hallgatottságú, Grammy-díjas énekes-producerrel, Sam Martinnal énekel együtt, a projektet a szintén magyar származású, de nemzetközileg már elismert producerpáros, a Stadiumx fogta össze, egyik szerzője pedig a világhírű dj, David Guetta. Az nem titok, hogy az angolul tökéletesen beszélő Azahriah a magyar sikerek után nemzetközi színpadokon is ki szeretné próbálni magát:
Nyitókép: Fókusz / RTL