Ilyen a hangulat mostanában az orosz plázákban
2022. március 12. 12:21
Egy orosz videó pár másodpercben is jól érzékelteti a helyzetet.
6,5 millió megtekintésnél jár egy orosz TikTokker videója, amely néhány másodpercben foglalja össze, mi fogadja jelenleg azokat az oroszokat, akik felkeresik valamelyik nyugati márka boltját egy bevásárlóközpontban.
Mint az közismert, az Ukrajna ellen indított háború miatt a nyugati világ súlyos gazdasági szankciókat vezetett be Oroszország ellen, az olyan világmárkák, mint a Coca-Cola, a McDonald's, a Starbucks, az Apple, a Google vagy a Shell pedig sorra jelentik be tevékenységük korlátozását vagy teljes kivonulásukat Oroszországból.
Ezt a jelenséget mutatja meg orosz szemszögből a Maierzo nevű TikTok-felhasználó. A mindössze hét másodperces videóban az orosz TikTokker nem csinál mást, mint bezárt európai üzletek előtt ácsorog háttal a kamerának. A videóban a svéd H&M és IKEA, a spanyol Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Zara, Massimo Dutti és Mango, valamint a német Puma lehúzott redőnyű üzletei szerepelnek, a felvételen pedig az a klasszikus mémfelirat áll, hogy Meanwhile in Russia, azaz Mindeközben Oroszországban.
A röpke videót 6,5 millióan nézték eddig meg, több mint félmillióan lájkolták, több mint 20 ezerszer osztották tovább és több mint 17 ezer komment érkezett rá.
Sok felhasználó támogatását fejezte ki Maierzonak, amiért ezzel a néma tiltakozással mutatja be az Oroszországot sújtó nemzetközi szankciók eredményeit, írja a New York Post. Többen is rámutatnak, hogy mivel Oroszországban tilos nyíltan az Ukrajna ellen indított háborúról beszélni, ezért az efféle visszafogott eszközökkel hatásosan lehet szavak nélkül véleményt mondani a kialakult helyzetről.