Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki most venne téligumit: sokan használt abroncsokkal spórolnának
2022. november 13. 19:00
Drágább lesz a téligumik cseréje. A megnövekedett szállítási költségek és az ingadozó forintárfolyam miatt többet kell fizetni az abroncsokért, és a szervizek is emeltek a munkadíjon, mert nekik is sokkal több a költségük. Az általunk megkérdezett szervízben azt mondták, spórolásból egyre többen érdeklődnek a négyévszakos és a használt abroncsok iránt, de a vezetéstechnikai szakértő óvatosságra int.
Második hete tart a nagyüzem egy budapesti szervizben. 7 fok alatt ajánlott téligumira váltani, így mióta hűvösebbek a hajnalok, egyre többen hozzák a kocsijukat. A szerviz vezetője azt mondja, idén később indult a roham, mint szokott. Szerinte ennek nemcsak a vénasszonyok nyara, hanem a gazdasági helyzet is az oka, sokan ugyanis kivárnak.
Aki épp most váltana új abroncsra, annak mélyen zsebbe kell nyúlnia. Márkától, mérettől függően 20-40 százalékos drágulással számolhatnak az autósok a megnövekedett szállítási költségek és az ingadozó forintárfolyam miatt. Ráadásul a műhelyek is kénytelenek voltak emelni a munkadíjon a dráguló rezsi miatt. Az általunk megkérdezett szervizekben azt mondták, egyre több autótulajdonos keresi a lehetőséget a spórolásra.
A négyévszakos abroncsokat sokan keresik, mi csak akkor szoktuk javasolni, hogyha városban közlekedik az illető
– mondta a szerviz vezetője.
Sokan úgy spórolnának, hogy használt abroncsot vesznek. A túlságosan kopott autógumi életveszélyes, a rendőr is büntethet miatta, 1,6 milliméter az előírt minimális profilmélység. Összehasonlításképp: Ausztriában és Csehországban ez az érték 4 mm.
A Híradónak nyilatkozó vezetéstechnikai szakértő óvatosságra int a használt abroncsokkal kapcsolatban. Köves Szilárd vezetéstechnikai szakértő az 1.6 millimétert kevésnek tartja.
3 milliméter alatt a gumi már nem feltétlenül tölti be azt a feladatot, amit kitaláltak neki. 1,6-tal azért már elég rizikós, hogy milyen lesz a vízkiszorítás, illetve hogy a havat, sarat mennyire tudja kiszorítani maga alól a gumi.
A vezetéstechnikai szakértő azt is hozzáteszi, hogy spórolásból ne csak az első két kerékre vegyük meg a téligumit, hanem mind a négyet cseréljük, lehetőleg tengelyenként egyformára.