Két nappal később, 1000 euró ráfizetéssel jutottak haza, mert a Wizz Air törölte a járatukat
2022. június 29. 19:05
Újabb Wizz Air járatokat töröltek az elmúlt napokban. A hoppon maradt utasok minden esetben arra panaszkodnak, hogy semmilyen segítséget nem kaptak a légitársaságtól. Az RTL Híradónak nyilatkozó egyik utas azt mondta: vasárnap helyett kedden, egy másik légitársaság gépével sikerült csak hazaérniük, és majdnem ezer euró pluszköltségük lett.
Antal Barbara és családja esküvőre utaztak Marbellára, az ünneplés közben még meg se fordult a fejükben, hogy a nyaralás hamarosan rémálommá változik.
A család nagy része rendben hazaért egy Bécsbe tartó járattal, az Angliában élő Barbaráék azonban nem voltak ilyen szerencsések. A vasárnapi ebéd közben kapták a hírt, hogy az aznap esti járatuk nem indul.
Az utolsó falatom előtt érkezett az email, hogy sajnálattal közlik, de a járatunkat törölték.
Az ezt közlő levélben lévő linkek azonban nem működtek, így bár szerették volna átrakni a foglalásukat egy másik járatra, nem tudták megtenni.
Mivel telefonon sem tudták elérni a légitársaságot, úgy döntöttek, kimennek a repülőtérre, és a Wizz Air pultjánál érdeklődnek a teendőkről. Itt újabb hideg zuhany érte őket, kiderült, hogy a következő gép három nappal később, szerdán este indul.
Hasonlóan jártak június 18-án London-Budapest járat utasai és a péntek este Párizsból Budapestre tartók is. A Wizz Airt, tájékoztatása szerint ezeket a törléseket a légi irányításban, vagy a fogadó reptér földi kiszolgáló személyzeténél fellépő munkaerőhiány okozza. Emiatt alakulnak ki késések, amik aztán járattörlésekhez vezetnek. Megkeresésünkre a Wizz Air további részleteket nem közölt az ügyekről.
Barbaráék vasárnap a marbellai repülőtéren azt az információt kapták, hogy kérjenek számlát a szállásról és az étkezésről, ezek költségeit később majd visszatérítik számukra, előre azonban semmit nem fizet a légitársaság.
A nő és férje végül kedden, egy másik városból, egy másik légitársaság járatával jutott haza. Barbara az RTL Híradónak azt mondta, ez az idegeskedéssel teli plusz két nap közel 1000 euróba került nekik, amit semmikép nem fog veszni hagyni. Ha kell, ügyvédi segítséget kér:
Nemcsak a pénz miatt, hanem az emberi jogok miatt el fogok menni a végsőkig.
A fogyasztóvédelmi hatóság az RTL Híradó megkeresésére szerdán azt közölte, hogy az utasok az induló repülőtér országának fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatnak. A budapesti kormányhivatalhoz pedig nem érkezett panasz törölt járatokkal kapcsolatban.
Egy más ügyben viszont indított eljárást az illetékes hatóság. A Technológiai és Ipari Minisztérium közlése szerint vizsgálják, ki a felelős azért, hogy vasárnap több száz Budapestre érkező utas éjszakázott a reptéren, mert nem volt, aki kiadja nekik a feladott csomagjaikat.
Ön is repült mostanában? Ossza meg velünk történetét a Facebook-oldalunkon!