Bajban a hazai akkugyárak, alig van megrendelés
2024. június 7. 15:12
Elnapolhatják a Magyarországra tervezett akkumulátorgyár-projektek egy részét, mert alig veszik az autógyárak az akksikat.
Bajba kerültek a hazai akkumulátorgyárak, miután az elektromos autók iránti kereslet csökkenése miatt az európai autógyárak kevesebb elektromos autót gyártanak – írta a Telex. Ahogy arról nemrég beszámoltunk, Németországban százezer eladatlan elektromos autó porosodik az autógyárak és szalonok parkolóiban.
Márciusban már 17 százalékos volt a visszaesés az akkumulátor- és szárazelemgyártásban Magyarországon, pedig a két gyár (a gödi Samsung és a komáromi SK) mellett már Iváncsán is felépült egy akkumulátorgyár. Május közepén derült ki, hogy az iváncsai akkugyárból majdnem ezer dolgozót küldtek el, amit a kereslet visszaesésével indokoltak:
A Telex információi szerint az iváncsai gyárban a Fordnak gyártottak volna akkumulátorokat, de az autókészítő kölni gyárában technológiai probléma merült fel, amit még nem tudtak kiküszöbölni, emiatt nem kezdődhetett meg a tömegtermelés. A lapnak egy iparági forrás elmondta, hogy
tízezrével állnak a beszerelésre kész akkumulátorok az autógyárakban, ezért kevesebbet rendelnek Magyarországról, mint korábban.
Iparági szereplők szerint egyébként a mostani válság már rövid távon ahhoz fog vezetni, hogy elnapolják a Magyarországra bejelentett akkugyárak megépítésének egy részét – írta a Telex. Az elektromos autók iránti európai kereslet csökkenésének egyik oka, hogy drágábbak, mint a hagyományos modellek, és már csökkent az elektromosautó-vásárlás állami támogatása. A lap szerint nem véletlen, hogy Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter pár nappal az iváncsai elbocsátásokról szóló hír megjelenése után bejelentette, hogy a kormány elektromosautó-vásárlást ösztönző programokra tesz európai szintű javaslatot.
A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül, hogyan zajlanak a mindennapok a koreai akkugyárakban:
Nyitókép: Híradó