Gazdaság

Ekkorát kaszáltak tavaly a magyar influenszerek

rtl.hurtl.hu

2024. június 6. 16:04

Egyre nagyobb biznisz az influenszerkedés. Whisperton, a The VR, Nessaj és Dancsó Péter sem panaszkodhatnak.

A Telex nézte meg a legnépszerűbb magyar influenszerek, illetve cégeik tavalyi eredményeit, ehhez a Forbes legértékesebb influenszereiről szóló listáját vették alapul.

A lista második helyén szereplő Strenner Antal, azaz Whisperton 49 milliós árbevétellel zárta a tavalyi évet. A nemrég a GVH által is vizsgált influenszer ezzel csupán 7,5 millió forinttal növelte nettó árbevételét.

Nagyot kaszált Pusztai Tamás, azaz Nessaj, aki a Forbes listáján a harmadik helyen végzett Whisperton mögött. A 2022-es, 26,2 milliós árbevételéhez képest a tavalyi évet kicsit több, mint 113 millióval zárta, Nessaj 89,1 milliós profitja az előző évi eredmény csaknem ötszöröse.

Osváth Zsolt cége szintén gyarapodott, de jóval szerényebb mértékben, 2022-es, 17,7 milliós nettó árbevételét tavaly 31,8 millióra növelte, ami kicsit több, mint másfélszeres növekedés. Osváth profitja jóval több volt, mint két éve, a 15 millióból ki is vett 5 milliót osztalék formájában.

Csaknem megduplázta árbevételét a Forbes listájának első helyezettje, a TheVR is: 311,8 millió forintos nettó árbevétellel zárták a 2023-as évet, a cég 154 milliós profitjából pedig ki is vettek 28 millió forint osztalékot. Az egyik legtöbb feliratkozóval rendelkező magyar Youtube csatorna, a Videómánia mögött álló Dancsó Péter cégének árbevétele is több, mint kétszeresével nőtt, 31,8 millióról 70 millióra, 56,4 milliós profitja pedig szintén két és félszerese a tavalyinak.

Nyitókép: RTL

#Gazdaság#influenszer#Whisperton#dancsó péter#thevr#nessaj

Címlapról ajánljuk