Visszaüthetnek az önkiszolgáló kasszák
2024. január 27. 12:35
Csodaszernek tűnt, úgy tűnik, nem az.
Ahogyan korábban bemutattuk, nagy volt a felzúdulás, amikor az egyik belvárosi Lidl-ben szinte csak automata kasszák kezdtek el működni. Végül nyertek a Lövölde téri nyugdíjasok.
Romániában sem örült mindenki a modern megoldásnak, tavaly diszkriminatívnak találták az önkiszolgáló kasszákat. A helyi fogyasztóvédelmi hatóság elnöke szerint nincsenek tekintettel azokra, akik nem tudják egyedül kezelni ezeket az eszközöket.
Most a Startlap a Business Insider cikke alapján arról ír, hogy egyre többen fordítanak hátat az önkiszolgáló kasszáknak, méghozzá pszichés okokból. Azok, akik az önkiszolgálást választják, kevésbé lesznek hűségesek egy-egy üzletlánchoz.
A Drexel University’s LeBow College által végzett kutatásból kiderül, hogy az emberek nagy része egyáltalán nem szereti, ha magának kell lehúznia és bezacskóznia a termékeket, ráadásul sokszor így is szükség van egy bolti eladó segítségére.
A kutatás szerint a vásárlónak szüksége van az emberi érintkezésre, a beszélgetésre, amikor a kasszához lép. Yanliu Huangot, a kutatást vezető professzor arról beszélt: azok, akik ezeket az interakciókat megkapják, sokkal nagyobb eséllyel térnek vissza az üzletbe. Ha pedig viszonylag nagy számú terméket.
Ezt úgy próbálják ellensúlyozni a boltok, hogy egyre több helyen különböző jutalmakat, kedvezményeket lehet szerezni azzal, ha az önkiszolgáló kasszákat vesszük igénybe. Az elemzés erre is kitért és úgy találták, hogy amennyiben van valamilyen akció, ami az önkiszolgáló pénztárak használata után jár, akkor inkább azt választják a vásárlók.
Nyitókép: Brent Lewin / Bloomberg via Getty Images