Még 5 milliárd forint elmehet a 14 kilométeres Szeged–Röszke-vasútvonalra, amelyet Mészáros Lőrinc cége újít fel
2023. szeptember 22. 8:46
Mert a Budapest–Belgrád-vasútvonal építése alatt a Szeged–Szabadka-vonalon kell járniuk a tehervonatoknak.
5,4 milliárd forint többletforrást biztosít a magyar állam a MÁV-nak a Szeged–Szabadka-vasútvonal magyarországi szakaszának előteljesítéséhez – vette észre a csütörtök esti Magyar Közlönyben a Telex. Az indoklás szerint erre azért van szükség, mert a Budapest–Belgrád-vasútvonal építése alatt a Szeged–Szabadka-vonalon kell járniuk a tehervonatoknak.
A vasútvonal fővállalkozó kivitelezője a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd. A vállalat július 3-án felfüggesztette a kivitelezést a felmerülő műszaki és technikai problémák miatt, mint arról a Szabad Európa hírt adott.
A Szeged és Szabadka közötti vasútvonal felújítását 2021-ben kezdték el. A projekt magyarországi szakasza (Szeged és Röszke között) 14 kilométer hosszú, ezt 45 milliárd forintból építik újra.
A pályaépítéssel még korábban végeztek, a tehervonatok egy ideje már járnak a két ország között. A vasútvonalon viszont még ki kellene építeni a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszereket, mert személyvonatok csak ezek elkészülte után járhatnak majd. Szijjártó Péter legutóbb október 23-ára ígérte a vonal átadását.
A mai áron 750 milliárd forintba kerülő Budapest-Belgrád vasútvonal alapvetően kínai kereskedelmi érdekeket szolgál majd. Vannak, akik örülnek az fejlesztésnek, de azok a Soroksáron élők biztosan nem, akiknek kisajátítják az ingatlanjait az építkezés miatt:
Nyitókép: Rosta Tibor / MTI