Megvan a döntés: mégsem kell jövőre reklámadót fizetniük a médiacégeknek
2022. október 19. 18:16
Eredetileg 15 milliárd forintot vártak volna ebből az adónemből, pedig a szektorban nem keletkezik „extraprofit”. Egy új javaslat szerint jövő év végéig 0 százalékos az adó mértéke.
A kormány ugyan nem törli el a reklámadót, azonban mértéke továbbra is 0 százalékos lesz – derült ki az erről szóló előterjesztésből.
Az adónemet még 2014-ben vezették be, és minden olyan cégre vonatkozott, amely reklámokat, hirdetéseket jelenít meg, és ebből bevételei származnak.
A reklámadó alkalmazását azonban 2019-ben felfüggesztették 2022. december 31-ig, majd idén júniusban a kormány bejelentette: az extraprofitadók közé sorolja a médiacégek bevételeit is, ezért 2023. január 1-től ismét kivetik a reklámadót. Összesen 15 milliárd forintnyi bevételt vártak ebből.
A Magyar Reklámszövetség kedden azt kezdeményezte, hogy a kabinet hosszabbítsa meg az adónem felfüggesztését, mert az a gazdasági válság miatt óriási terhet jelentene a szektornak. A szervezet tájékoztatása szerint Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője azt mondta a felvetésre, hogy a „kormány” megfontolja a kérést.
A döntés végül szokatlanul gyorsan, egy napon belül megszületett, így az adó mértéke 2019. július 1-jétől 2023. december 31-ig az adóalap 0 százaléka.
Nyitókép: Róka László/MTVA