Gazdaság

Megvan a döntés: mégsem kell jövőre reklámadót fizetniük a médiacégeknek

rtl.hurtl.hu

2022. október 19. 18:16

Eredetileg 15 milliárd forintot vártak volna ebből az adónemből, pedig a szektorban nem keletkezik „extraprofit”. Egy új javaslat szerint jövő év végéig 0 százalékos az adó mértéke. 

A kormány ugyan nem törli el a reklámadót, azonban mértéke továbbra is 0 százalékos lesz – derült ki az erről szóló előterjesztésből

Az adónemet még 2014-ben vezették be, és minden olyan cégre vonatkozott, amely reklámokat, hirdetéseket jelenít meg, és ebből bevételei származnak. 

A reklámadó alkalmazását azonban 2019-ben felfüggesztették 2022. december 31-ig, majd idén júniusban a kormány bejelentette: az extraprofitadók közé sorolja a médiacégek bevételeit is, ezért 2023. január 1-től ismét kivetik a reklámadót. Összesen 15 milliárd forintnyi bevételt vártak ebből.

A Magyar Reklámszövetség kedden azt kezdeményezte, hogy a kabinet hosszabbítsa meg az adónem felfüggesztését, mert az a gazdasági válság miatt óriási terhet jelentene a szektornak. A szervezet tájékoztatása szerint Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője azt mondta a felvetésre, hogy a „kormány” megfontolja a kérést. 

A döntés végül szokatlanul gyorsan, egy napon belül megszületett, így az adó mértéke 2019. július 1-jétől 2023. december 31-ig az adóalap 0 százaléka.

Nyitókép: Róka László/MTVA

#Gazdaság#média#reklámadó#adótörvény#kormány