Rogán Antal szerint a kormány még megfontolja, hogy újra bevezeti-e a reklámadót
2022. október 18. 20:37
A Magyar Reklámszövetség szerint az árbevételekre kivetett adó megroppanthatja a hazai reklámipart.
A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipar képviseletében azzal a kéréssel fordult Magyarország kormányához, hogy a kabinet hosszabbítsa meg a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válságra tekintettel – közölte a Magyar Reklámszövetség.
Az úgynevezett reklámadót még 2014-ben vezette be a kormány, amelyet minden olyan cégnek fizetnie kellett, amely reklámokat, hirdetéseket jelenít meg és ebből bevételei származnak.
A reklámadó alkalmazását 2019-ben 2022. december 31-ig átmenetileg felfüggesztette. Idén júniusban azonban a kormány bejelentette: az extraprofitadók közé sorolják a reklámadót is, amelyet 2023. január 1-től újra be fognak vezetni.
A Reklámszövetség közleménye szerint a szervezet elnöke, Gulyás János a miniszterelnök kabinetfőnökével, Rogán Antallal folytatott megbeszélései során azt a választ kapta, hogy a kabinet megfontolja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését.
A miniszterelnöknek eljuttatott levelében az MRSZ elnöke azt írta: a reklám- és médiaipar érti, hogy a magyar költségvetés és gazdaság nehéz helyzetben van, de a reklámadó visszavezetése éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat. Ugyanis a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatja az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart:
- A jelentősen növekvő költségek, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások láthatóan a hirdetési büdzsék jelentős csökkenését eredményezik, zsugorítva az amúgy sem erős pénzügyi eredményeket felmutató reklám-és médiaipar megadóztatható árbevételeit.
- A reklámipar bizonyítottan multiplikátorként erősíti a gazdaságot. Az iparág reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra. Az MRSZ korábbi hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.
Nyitókép: Róka László / MTVA