Gazdaság

Az utasokon nem sokat segít, hogy a kormány megbüntette a Ryanairt

rtl.hurtl.hu

2022. augusztus 21. 12:35

Aki szeretné visszakapni az áthárított extraprofitadó összegét, az bíróságon pereskedhet.

Három hónapig levelezett a fogyasztóvédelemmel egy győri fogorvos, arról érdeklődve, hogy mit tehet, miután egy angliai családi utazás előtt 39 ezer forintnyi extraprofitadót terhelt rájuk a Ryanair.

A Telexnek nyilatkozó Utassy Viktor feleségével és három gyermekével készült Nagy-Britanniában élő lányához július közepén, a jegyet már tavasszal lefoglalták. A fogorvos június elején levelet kapott a Ryanairtől, amiben arról tájékoztatták, hogy Magyarország járatonként és utasonként 3900 forint adót vetett ki a légiforgalomra, aminek kifizetését a légitársaság az utasoktól kéri.

A férfi még aznap írt a Kormányzati Ügyfélvonal chatjére, jelezve, hogy a Ryanair rájuk hárítaná az extraprofitadót, ami ellentétes a kormányzati kommunikációval. Azt a választ kapta, hogy nem tudnak állást foglalni az ügyben, esetleg a NAV-nál érdeklődhetnek.

Utassy Viktor levelet írt a fogyasztóvédelemnek, de kifizették az extraprofitadót és elutaztak Angliába. Augusztusban kapott választ, amiben a fővárosi kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője arról tájékoztatta, hogy 300 millió forintra büntették a Ryanairt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.

A fogorvos jelezte: a kormányhivatal válaszából nem derül ki, hogy neki mi a haszna abból, hogy megbüntették a Ryanairt. Erre azt a választ kapta, hogy a fogyasztóvédelem hatásköre nem terjed ki arra, hogy az ügyfeleikre terhelt díj visszafizetésére kötelezze a légitársaságot, tehát aki szeretné visszakapni a pénzét, az bírósághoz fordulhat.

Nyitókép: Horacio Villalobos#Corbis/Corbis via Getty Images

#Gazdaság#ryanair#repülés#extraprofitadó

Címlapról ajánljuk