Az utasokon nem sokat segít, hogy a kormány megbüntette a Ryanairt
2022. augusztus 21. 12:35
Aki szeretné visszakapni az áthárított extraprofitadó összegét, az bíróságon pereskedhet.
Három hónapig levelezett a fogyasztóvédelemmel egy győri fogorvos, arról érdeklődve, hogy mit tehet, miután egy angliai családi utazás előtt 39 ezer forintnyi extraprofitadót terhelt rájuk a Ryanair.
A Telexnek nyilatkozó Utassy Viktor feleségével és három gyermekével készült Nagy-Britanniában élő lányához július közepén, a jegyet már tavasszal lefoglalták. A fogorvos június elején levelet kapott a Ryanairtől, amiben arról tájékoztatták, hogy Magyarország járatonként és utasonként 3900 forint adót vetett ki a légiforgalomra, aminek kifizetését a légitársaság az utasoktól kéri.
A férfi még aznap írt a Kormányzati Ügyfélvonal chatjére, jelezve, hogy a Ryanair rájuk hárítaná az extraprofitadót, ami ellentétes a kormányzati kommunikációval. Azt a választ kapta, hogy nem tudnak állást foglalni az ügyben, esetleg a NAV-nál érdeklődhetnek.
Utassy Viktor levelet írt a fogyasztóvédelemnek, de kifizették az extraprofitadót és elutaztak Angliába. Augusztusban kapott választ, amiben a fővárosi kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője arról tájékoztatta, hogy 300 millió forintra büntették a Ryanairt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.
A fogorvos jelezte: a kormányhivatal válaszából nem derül ki, hogy neki mi a haszna abból, hogy megbüntették a Ryanairt. Erre azt a választ kapta, hogy a fogyasztóvédelem hatásköre nem terjed ki arra, hogy az ügyfeleikre terhelt díj visszafizetésére kötelezze a légitársaságot, tehát aki szeretné visszakapni a pénzét, az bírósághoz fordulhat.
Nyitókép: Horacio Villalobos#Corbis/Corbis via Getty Images