Ételre és tisztálkodásra költenek kevesebbet a magyarok a magas infláció miatt
2022. június 22. 15:07
A magyarok 24 százaléka többet dolgozik, hogy szinten tartsa magát, a válaszadók 12 százalékának pedig már a megtakarításaihoz is hozzá kellett nyúlnia. De a legtöbben a vásárlást fogták vissza.
A jelenlegi inflációs környezetben a magyarok 80 százaléka jelezte, hogy kevesebbet költ az anyagi helyzete megóvása érdekében,
a fogyasztók főleg élelmiszer és higiéniai termékek vásárlását fogják vissza
– mondta a Magyar Cetelem Bank vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón az ügyfeleik körében végzett kutatás eredményeiről.
Szabó Péter hozzátette, hogy a május első felében készült felmérésbe több mint 1000 embert vontak be.
Közölte, a költések visszafogása mellett a magyarok 24 százaléka többet dolgozik, azaz többlet bevételre igyekszik szert tenni az anyagi helyzete fenntartása érdekében,
12 százalékuknak azonban már hozzá kellett nyúlnia megtakarításaihoz.
A Cetelem magyarországi ügyfeleinek visszajelzéseiből az is kiderült, hogy a következő 12 hónapban 20 százalékot meghaladó áremelkedésre számítanak az élelmiszereknél és az építőanyagoknál, de több más termékcsoportban is az árak növekedésével számolnak.
Az infláció mellett az orosz-ukrán háború hatásairól is kérdezték a fogyasztókat, a visszajelzések pedig azt mutatták, hogy miközben az utóbbi miatt a válaszadók 20 százaléka lemondott egy tervezett nagyobb beruházásról (például autóvásárlás, illetve ingatlanberuházás), 65 százalékuk azt mondta, nem változtatott fogyasztói szokásain a fegyveres konfliktus miatt.
A Magyar Cetelem Bank Zrt. 1996 óta van jelen Magyarországon. Alapítója és egyben 100 százalékos tulajdonosa a francia Cetelem S.A., amely 1999-óta a BNP Paribas csoport tagja.
Nyitókép: Róka László/MTVA