Gazdaság

Egyre többe kerül a tisztálkodás, de legalább WC-papír van bőven

rtl.hurtl.hu

2022. június 6. 18:44

A fürdés és a takarítás is többe kerül, a higénés termékeket is elérte a drágulás.

Az alapanyagok is drágulnak, az infláció pedig csúcsokat döntöget: éppen ezért emelkedett a higéniai és a takarításhoz szükséges termékek ára is.

A HVG a KSH adatai alapján azt írja: 2022 januárja és márciusa között

  • a 200-250 ml-es sampon átlagára 795 forintról 821 forintra,
  • az 500 ml-es mosogatószer koncentrátum 458 forintról 475-re,
  • a 250 ml-es tusfürdő 658-ról 665 forintra,
  • a fogkrém pedig 545-ről 553 forintra emelkedett.

Bár ezek nem a legdurvább drágulások, amivel találkozhat a magyar fogyasztó, a lap emlékeztet: a gyártók gyakran a kiszerelés űrtartalmával, vagy a darabszám csökkentésével kompenzálnak, így kevésbé észrevehető a drágulás.

„2021-ben 2020-hoz viszonyítva összességében átlagosan 10 százalékos volt az áremelkedés mértéke, ezzel szemben 2022-ben már több mint 30 százalékkal kellett növelni az árakat. De még ez sem fedezi a cég emelkedő energiaárak okozta költségeit, mivel az iparág energiakitettsége extrém mértékű” – mondta a lapnak a Vajda-Papír Kft. képviselője.

A termelés mértéke viszont nem csökken: az ország 90 ezer tonnás higiéniai papírtermék igényét (wc-papír, zsebkendő, törlőkendő) a gyártók még bőségesen ki tudják elégíteni. A lapnak nyilatkozó vállalat éves kapacitása például 140 ezer tonna.

A folyamatos drágulással az RTL Híradó is foglalkozott:


Nyitókép: Getty Images

#Gazdaság#tisztálkodás#infláció#higénia#wc-papír#drágulás

Címlapról ajánljuk