Reklámszövetség: többszörösen szenvedi el a reklámipar a különadók hatását
2022. május 27. 16:38
A szakmai érdekképviselet szerint az ágazatban nincs extraprofit.
Nem támogatja a reklámadó visszavezetését a Magyar Reklámszövetség. A társszervezeteikkel közös közleményben, amiről a 444 számolt be, arra hívta fel a szövetség a figyelmet, hogy a gyengülő gazdasági környezet és a többi bejelentett különadó már önmagában rontja a reklámipar teljesítményét.
Azt írják: a reklámszektorban olyannyira nincs extraprofit, hogy az ágazat bevételei tavaly nem érték el a 2019-es szintet. A reklámipar kész szerepet vállalni a gazdasági kihívások megoldásában, de a szereplők egyhangú szakmai véleménye az, hogy a reklámadó épp a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hat.
Hangsúlyozzák, hogy a csütörtökön bejelentett különadók épp a legnagyobb hirdetői szektorokat – a banki, gyógyszeripari, energetikai, távközlési, kereskedelmi iparágat – érintik, emellett az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások is biztosan a hirdetési büdzsék jelentős csökkenését eredményezik, tovább csökkentve az amúgy sem erős pénzügyi eredményeket felmutató reklámipar megadóztatható árbevételét.
Figyelmeztetnek, hogy a hazai médiavállalatokat a reklámadó bizonyosan még előnytelenebbül érinti, mint a globális hirdetési platformokat, így a közösségi médiát.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a csütörtöki kormányinfón jelentette be, hogy jövő januártól visszatér a reklámadó, amitől 15 milliárd forint pluszbevételt remél a kormány.
Nyitókép: Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter – Fotó: MTI/Balogh Zoltán