Megette az infláció a csipszet, öt szemmel kevesebbet tesznek a zacskókba
2022. március 18. 8:34
Nem az árat emelik, hanem a méretet csökkentik. Így azért átélhetőbb, mit jelent a pénzromlás.
A Food and Wine számolt be róla, hogy az infláció időszakában sok gyártó nem árat emel, hanem csökkenti a termék kiszerelését. A megoldás nem új, mégis rá lehet csodálkozni arra, hogy jelen esetben a Doritos nevű csipszmárka döntésére. Az elszabaduló infláció miatt ezentúl minden zacskóba öt szemmel kevesebb csipsz jut.
A Frito-Lay megerősítette, hogy a zacskók súlyát csökkentették, a Quartznak mindezt úgy indokolták: az infláció mindenkit sújt. Szóvivőjük hozzátette:
Csak egy keveset vettünk ki a zacskóból, hogy ugyanazon az áron tudjuk adni, és továbbra is élvezhessék a csipszet.
Nincsenek egyedül ezen a pályán. A termékek méretcsökkentését nyomon követő MousePrint.org szerint csak márciusban lecsökkentették egyes csokis drazsék, kekszek és energiaitalok méretét is.
Nyitókép: Getty Images