Fókusz

Másfél millió forint egyetlen posztért – ez a legsikeresebb magyar influenszerek titka

Dörmer CsabaDörmer Csaba

2023. február 9. 18:56

Másfél millió forintot kaszálni egyetlen poszttal vagy videóval. Azok az influenszerek, akik bekerültek a Forbes top 20 influenszer listájára, kaptak már ennyit egy tartalomért. A Z generációt szinte már csak rajtuk keresztül lehet elérni. A Fókusz annak járt utána, hogy mitől ennyire sikeresek a digitális tartalomgyártók.

Voltak, akik kezdetben csak játszottak, más bevásárlós családi videót készített, megint más paródiákkal rukkolt elő. Aztán a kamaszok kedvenceivé váltak, üzleti szempontból pedig a legbefolyásosabb tartalomgyártókká. Merthogy az, ami hobbinak indult, komoly pénzkereset is lett.

A Forbes most összeállította a legértékesebb magyar influenszerek listáját. Azokét, akiknél előfordulhat, és elő is fordult már, hogy másfél millió forintot kapnak egy posztjukért. A szakmai zsűri nem csak a követők számát vizsgálta.

110-120 adatot összesítettek, a követőbázis aktivitását, a hozzászólások, és lájkok arányát is vizsgálták, így alakították ki a húszfős listát, ahol új és régi digitális motorosok is feltűnnek.

Viszkok Fruzsi már 5 éve is tapasztalt youtubernek számított. Még most is a listán van, mint például Dancsó Péter, aki a legmegosztóbb influenszer, de Whisperton, aki öt éve családi bevásárlós és édességkóstolós videókkal kezdett el vlogolni, jócskán megelőzte őket.

A kutatások szerint az influenszerek közönsége főként a Z generációból kerül ki, ők azok a kamaszok, akikhez főként csak így lehet elérni. Pamkutyáéknak viszont az a tapasztalata, hogy a nyugdíjas és a legfiatalabb korosztályból is követik őket.

#Fókusz#Videó#forbes#lista#influenszer#lady szomjas#pamkutya

Címlapról ajánljuk